مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با تلاش راهداران این استان راه ارتباطی ۶۴ روستا که بر اثر بارش برف و کولاک مسدود بود، بازگشایی شد.
کد خبر: ۹۲۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 29 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از ایرنا کردستان، محمد راشد مدرس گرجی اظهار داشت: تا عصر امروز راه ارتباطی ۸۵ روستا بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود بود که با تلاش بی وقفه راهداران این آمار اکنون به ۲۱ روستا کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته راهداران تا پاسی از شب با استقرار در محور‌های روستایی مسدود شده اقدام به برفروبی و بازگشایی مسیر‌ها کردند، افزود: راه روستا‌های باقی مانده شامل ۶ مورد در بیجار، چهار آبادی در دیواندره، ۱۰ روستا در سقز و یک روستا در دهگلان است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: با روشن شدن هوا، راهداران برای بازگشایی مسیر‌های باقی‌مانده روستایی اعزام و تا بازگشایی کامل، فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

مدرس گرجی یادآور شد: عصر امروز با تلاش راهداران محور ایرانخواه - تکاب که در یک روز گذشته به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود بود را بازگشایی کردند تا امکان تردد وسایل نقلیه در آن از سر گرفته شود.

وی تاکید کرد: اکنون تردد در تمام محور‌های ارتباطی اصلی در استان جریان دارد، اما در گردنه‌ها و ارتفاعات عبور و مرور خودرو‌ها تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مدرس گرجی گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی بارش برف تا فردا ادامه دارد از این رو توصیه می‌شود مردم از تردد‌های غیرضروری در محور‌های ارتباطی خودداری کنند.

راهداران کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کردستان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیر‌های بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار