داستان بی پایان زمین های مشهور به هفت آسیاب دارد تاریخی می گردد برای مدیریت مسکن و شهرسازی کردستان دال بر بی تعهدی و بی اطلاعی این بزرگوران از زمینهای ملی و مراتع استان کردستان، گوئی در کردستان قانونی فارغ از قانون اساسی ایران حاکم است به این معنی که مشخص نیست برچه اساسی است که در تمام استانهای کشور این کارمندان جهادکشاورزی و منابع طبیعی هستند که زمینهای اهدائی آقای وزیر را دریافت کردند و صاحب خانه شده اند اما در کردستان هیچ خبری از خانه دار ششدن نیست بلکه اصل مطلب را هم عده ای خاص با کلک شرعی و غیر شرعی به باد داده اند.
کد خبر: ۹۲۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 30 November 2020
آری زمینهائی که آقای وزیر وقت در سال1372 مجوز اهدائش صادر گردید و در سال 1381 برگ واگذاریش صادر شده است و الان بیش از 27 سال از زمان اهداء آقای وزیر می گذرد و خبری از زمین نیست تا برسد به خانه، البته هیات مدیره مادام العمر تعاونی های ترکیبی جهادکشاورزی و منابع طبیعی، هنوز مشخص نیست براساس کدام اصل قانونی است که توانسته اند این دو تعاونی را ترکیب کند خود جای سئوال است. البته زمینهائی که در تعاریف قانونی و اسناد موجود بخشی از مراتع استان کردستان است با در نظر گرفتن کدام قانون است که به اوقافی تبدیل شده اند آنهم اوقافی یک استان دیگر گوئی اوقاف کردستان زیر مجموعه اوقاف کرمانشاه است با ذکر اینکه تاکنون هیچ سند و برگه ای دال بر واگذاری زمین های مشهور به هفت آسیاب به اوقاف کرمانشاه وجود ندارد امااین چه داستانی است که تعدادی با برگه های واگذاری اوقاف کرمانشاه اقدام به خرید و فروش زمینهای هفت آسیاب می کنند و کارشناسان مسکن و شهرسازی و مدیرانش هم با دیدن این تخلف قانونی سکوت اختیار کرده اند و صد البته از اینان بی سوادتر را می توان کارمندان شهرداری دانست که بدون استعلام از اوقاف کردستان اقدام به صدور مجوز ساخت و ساز می کنند. مسکن و شهرسازی کردستان یا منفعتش در سکوت این تخلف است یا اینکه عده ای در این اداره دوست ندارند امورات این زمینها بر غلطک بیفتد.
گوئی برای ماندن اعضاء هیئت مدیره دستهای پنهانی وجود دارد که هیچ کدام از نهادهای مربوطه اقدام به خلع این بزرگواران نمی کنند و می خواهند این متخلفین به حضورشان ادامه بدهند و صدالبته بیش از 1200 خانواده هم سرگردان در پچ و خم راه روهای طبقه اول مسکن و شهرسازی که همچون سیاه چاله های زمان رنسانس است و گوئی تکنولوزی به این بخش اداری نیامده است و هرچه هست کاغذ و کاغذبازی و دیگر هیچ، سیاه چاله واحد مسکن و شهرسازی به سبکی طراحی گردیده است که هر بنده ای کارش به آنجا بیفتد فکر رهائی را نخواهد داشت بدون شک این قانون در مورد زمین داران زمینهای مشهور به هفت آسیاب حاکم است.
اگر مدیران مسکن و شهرسازی بخواهند اولا باید این هیئت مدیره را برکنار کرده و خود امورات را برعهد بگیرند و طبق مواد 2 و 10 قانون زمین شهری این اراضی بخشی از بیت المال است و باید پس گرفته شود خود مدیریتش را برعهد بگیرند و سپس با طرح دعوا و ارائه اسناد و مدارک و نقشه های هوائی و..... با درخواست خلعیت اوقاف از دادگاه اقدام بنماید. و اقدام به واگذاری زمین به اشخاصی که سند دارند بنمایند و بخش دیگری از زمین که مصوبه گردشگری دارد را با همکاری های اداره های مروبطه به سرانجام برسانند.
علی آذری
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار