معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: طی هفت سال خدمت دولت تدبیر و امید ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی بین شهری در این استان احداث شده است.
کد خبر: ۹۲۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳ 03 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، عرفان مرادی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: در ابتدای شروع خدمت دولت تدبیر و امید حدود ۷۷۰ کیلومتر راه با مشخصات اصلی بین شهری در استان کردستان وجود داشت که این میزان اکنون به بیش از ۸۸۰ کیلومتر رسیده است.

او اضافه کرد: این راه‌ها در تمام محور‌های ارتباطی اصلی بین شهری از جمله کامیاران - سروآباد، بانه - (سوته) مریوان، همدان - بیجار احداث شده و از جمله طرح‌های مهم عمرانی استان با زیرساخت‌های مشخصات راه اصلی است.

مرادی با بیان اینکه برای احداث این میزان راه طی هفت سال گذشته اعتباری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، یادآور شد: اکنون ارتقاء شاخص‌های راه این استان در بخش‌های مختلف از مهمترین اهداف دولت است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان افزود: در این استان احداث ۸۰ کیلومتر راه با مشخصات اصلی به پیمان رفته که انتظار می‌رود تا پایان دولت تدبیر و امید بخشی از آن تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار