پیمان فتاحی:
مسئول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: ضمن اینکه برای انجام پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری،  ۲۳۳ میلیارد ریال در سال جاری در قالب ۲۵ طرح زیر حوزه آبخیز این استان و اجرای عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی آبخیزداری مصوب شده است.
کد خبر: ۹۲۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴ 04 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، پیمان فتاحی مسئول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت:با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال جاری، برای ساکنان محلی نیز اشتغال موقت ایجاد شده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: امسال بیش از ۲۲ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان از مزایای پروژه‌های آبخیزداری بهره‌مند شده اند.

پیمان فتاحی اظهار داشت: اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال می‌باشد که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان کردستان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌هادر سال جاری ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در زیر حوزه‌های آبخیز داری مطالعه و مصوب، با اولویت مناطق بحرانی و سیل‌خیز با هدف کاهش هدر رفت رواناب، مدیریت ریسک سیلاب، کاهش فرسایش و حفاظت خاک، تقویت آبخوان‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی و توسعه‌ی پوشش گیاهی استان اجرا می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: این پروژه‌ها شامل بند‌های کوتاه اصلاحی، بند‌های کنترل و تعدیل سیلاب، بند‌های خاکی و همچنین عملیات پخش سیلاب و آبخوان‌داری است.

 فتاحی اضافه کرد: مطابق برآورد‌های انجام شده تولید و استحصال آب تا ۵۰۰ مترمکعب در هر هکتار، کنترل فرسایش به میزان ۶ تا هفت تن در هکتار و افزایش ۱۵۰ کیلوگرمی تولید علوفه در هر هکتار از جمله اهداف اجرای این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف دنبال شده، مدیریت و کاهش ریسک سیلاب تا سقف ۷۵ درصد در هر هکتار است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار