معاون فنی صدا و سیمای مرکز کردستان گفت : از یکسال پیش مسیرHD سازی تلویزیون دیجیتال در کشور آغاز شد و در تاریخ 09/09/9۹ پخش دیجیتال همه شبکه ها در اقصی نقاط کشور تکمیل شد و مناطق تحت پوشش دیجیتال در راستای برقراری عدالت رسانهای و آغاز پخش HD دوازده شبکه سراسری شد.
کد خبر: ۹۲۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱ 05 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی مرکز کردستان، حسینعلی رحمانی معاون فنی صدا وسیمای مرکز کردستان با تاکید بر توان داخلی این اتفاقات مهم افزود: پروژه اول این طرح، پخش HD دوازده شبکه سراسری آغاز شده است. شایان ذکر است با توجه به تغییرات به وجود آمده، ممکن است برخی از گیرنده‌ها دچار اختلال شوند که مخاطبان جهت دریافت کانال لازم است مجددا کانال‌ها را جستجو کنند.
وی با بیان اینکه همزمان با توسعه شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال HD، واحد فرستنده‌های تلویزیونی و اف ام مرکز کردستان نیز با تلاش و همت همکاران اقدام به نصب و راه اندازی فرستنده تلویزیونی TS در استان نموده اند، اظهار داشت: ۱۲ شبکه ملی ۱۸ شبکه رادیو نما در مرکز استان  بصورت HD   پخش میشود.
شبکه‌های TV ۱، خبر، نسیم، TV ۳، ورزش، پویا، مستند، افق، تلاش، ایران کالا، نمایش و  IFILM را جزو ۱۲ شبکه پخش HD  نام برد
معاون فنی در توضیح پروژه دوم این طرح نیز ادامه داد: تکمیل پخش دیجیتال همه ۲۱ شبکه تلویزیونی سراسری در اقصی نقاط کشور و استان و قابل دریافت برای همه اقشار جامعه در مناطق پوشش دیجیتال در راستای عدالت رسانه‌ای خواهد بود.
وی این نوید را داد که با بهره برداری از این طرح، همه جمعیت استان ۲۱ شبکه تلویزیونی و ۲۳ شبکه رادیویی را از طریق گیرنده‌های خود بصورت SD دریافت می‌کنند  و فقط هم استانی‌های عزیز در شهر سنندج قادر به دریافت شبکه‌ها با فرمت HD خواهند بود.
رحمانی با اشاره به ست تاپ باکس‌های موجود در بازار افزود: همشهریان سنندجی با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه گیرنده خود اگر عبارات HEVC یا H.۲۶۵ یا X.۲۶۵ را مشاهده نمودند یقین حاصل میشود که توانایی دریافت کانال‌های HD را با سرچ مجدد گیرنده خواهند داشت.
معاون فنی صداوسیمای مرکز کردستان با توصیه به هم استانی‌های عزیز اذعان داشت: در هنگام خرید دستگاه گیرنده جدید، دقت به فروشگاه عرضه کننده ست تاپ باکس و نیز برند خود دستگاه گیرنده توجه نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار