مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: فاز دوم توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان آغاز و مردم برای تزریق این واکسن تا بهمن ماه فرصت دارند.
کد خبر: ۹۲۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 06 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» امیر بقایی با اشاره به اینکه توزیع فاز دوم واکسن آنفلوآنزا در داروخانه هلال احمر کرج شروع شده است، گفت: جامعه هدف شامل کودکان زیر پنج سال، افرادی که سابقه سکته قلبی، مغزی و مشکل تعویض دریچه قلب دارند می‌توانند این دارو را تهیه و تزریق کنند.

وی ادامه داد: البته بیماران پیوندی، دارای نقص ایمنی بدن، دارای مشکلات ریوی، مشکل متابولیک و بیماران خاص هم باید این واکسن را تهیه و تزریق کنند.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: این افراد با در دست داشتن کارت ملی و تایید پزشک متخصص و یا فوق تخصص خود می‌توانند به داروخانه هلال احمر مراجعه و واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

بقایی در پاسخ به اینکه چرا قیمت این واکسن در فاز دوم از ۴۰ هزار تومان به ۱۹۲ هزار تومان رسیده، گفت: در فاز اول توزیع این واکسن که شامل زنان باردارو کادر درمان می‌شد، تامین از طریق ارز مرجع صورت گرفت ولی برای فاز دوم، این واکسن‌ها با ارز نیمایی خریداری شده است.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اضافه کرد: البته در فاز اول، توزیع این واکسن در میان جامعه هدف رایگان انجام شد.

بقایی در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه بهترین دوره اثرگذاری این واکسن را پشت سرگذاشته‌ایم آیا نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا وجود دارد، افزود: درست است که دوران طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا از اوایل مهر تا اواسط آبان است ولی کسانی که مبتلا به این ویروس نشده اند تا بهمن ماه می‌توانند نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی گفت: در فاز اول که این واکسن از طریق مراکز بهداشت توزیع شد، شاهد نشت مقداری از این واکسن‌ها به بازار آزاد و فروش آنها با قیمت‌های نجومی بودیم.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: هر چند میزان نشت این واکسن در بازار آزاد بسیار کم بود ولی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق ترجیح این است که واکسن آنفلوآنزا تنها از طریق داروخانه هلال احمر و یا در نهایت از طریق داروخانه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان عرضه شود.

بقایی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت موجودی واکسن آنفلوآنزا در داروخانه هلال احمر خوب است و در صورت اتمام موجودی، تامین مجدد آن در در دستور کار قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار