رییس اداره‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه گفت: فاز دوم مرمت و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی این شهرستان با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 06 December 2020
این حمام کاملا مخروبه و متروکه بوده و در زیر آوار و نخاله مانده بود که پس از ثبت ملی آن در سال ۸۸ از سال گذشته اعتبارات اضطراری نجات بخشی به آن تعلق گرفت.

وی یادآور شد: این اثر از جمله حمام‌های تاریخی ارزشمند و منحصر به فرد کشور است که از دو حمام تشکیل شده است یکی برای اعیان، اشراف و افسران و دیگری برای عموم مردم است.

رحیمی خواه با اشاره به اینکه در هیچکدام از حمام‌های تاریخی به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، ۲ قشر همزمان از یک حمام استفاده نمی‌کردند گفت: قدمت این حمام متعلق به دوران پهلوی است و در سال ۸۸ در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه فاز اول این مرمت مربوط به داخل حمام و پاکسازی و لایروبی بوده است اضافه کرد: تمامی مراحل مرمت و بازسازی زیر نظر کارشناسان حفظ و احیای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان قرار دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه افزود: در سال جاری از محل اعتبارات مرمتی وزارتخانه ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات بلاعوض به نماینده مالکان حمام مرزبانی واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه این حمام ۴۰۰ مترمربع است افزود: فاز دوم حمام در بیرون آن و مربوط به کار‌هایی همچون دیوار چینی می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار