مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی قم گفت: برای انجام ماموریت های ارائه خدمات کشاورزی و مدیریت کشاورزی، گروه‌های جهادی تشکیل شده که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا اوایل سال آتی تعداد این گروه‌ها به ۲۰ عدد خواهد رسید.
کد خبر: ۹۲۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 08 December 2020

به گزارش تابناک قم، احمد آقابابایی گفت: از ابتدای سال جدید کار‌های مطالعاتی و تحقیقات میدانی صورت گرفته و شورای راهبردی سازمان با ترکیب جدید راه اندازی شد.

وی ادامه داد: دو هیئت اندیشه ورز به صورت تخصصی تشکیل شده که کارگروه‌های دام و طیور، باغبانی و زراعت، آب و خاک، آموزش و فرهنگی در ذیل این هیئت‌ها فعال گردیدند و دو رویکرد خدمات کشاورزی و مدیریت کشاورزی محور‌های اصلی است که توسط این کارگروه‌ها دنبال می‌شود.

آقابابایی افزود: برای انجام این ماموریت گروه‌های جهادی تشکیل شده که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا اوایل سال آتی تعداد این گروه‌ها به ۲۰ عدد خواهد رسید.

وی ادامه داد: در مرحله اول این مأموریت که همزمان با هفته بسیج آغاز شده ۶۰۰۰ دام سبک و سنگین از مناطق حاشیه‌ای و روستایی توسط دو گروه جهادی متشکل از چهار دامپزشک تحت نظر قرار گرفت و مسائل تغذیه، واکسن و جیره بندی آن‌ها بررسی شد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان ادامه داد: یک گروه جهادی موضوعات در خصوص زراعت و باغبانی و موضوعات گلخانه‌ای را با رویکرد آموزشی در فضای مجازی دنبال می‌کند و مشکلات زراعی کشاورزان و باغبان را از این شیوه حل می‌نماید که در این خصوص کارشناسان بسیجی در راستای نگهداری و احیای مراتع استان و در جهت جلوگیری از تبدیل مراتع به شوره زار از طریق آموزش فعال هستند.

وی با اشاره به موضوع کمک‌های مومنانه گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم نیز با کمک خیرین تاکنون بسته‌های معیشتی و حمایتی، قرص نان به صورت روزانه و لوازم التحریر را میان نیازمندان توزیع ورده است.

آقابابایی با اشاره به راه اندازی کارگروه فرهنگی تصریح کرد:در این کارگروه موارد بصیرتی، تحلیلی، رفع شبهات و افزایش بنیه فرهنگی نیز دنبال می‌شود.

وی همچنین ادامه داد:کارگروه آموزشی نیز مهم‌ترین بخش این ماموریت را برعهده دارد که عمدتاً در فضای مجازی و به صورت ارتباط با کشاورزان و دامداران فعالیت می‌کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم در ادامه تاکید کرد توسعه آموزش‌های سازمان جامعه‌ی کشاورزان استان تا پایین‌ترین سطح، اشتغال زایی از طریق راه اندازی آموزش‌های مجازی منتهی بر اشتغالزایی زودبازده با سمایه کم، راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه واحیای مراتع رها شده وقفی از برنامه‌های مدنظر این سازمان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار