ناظر گمرکات کردستان گفت: ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۳۹ تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۹۲۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 08 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، بختیار رحمانی پور اظهار داشت: امسال ۲۳۲ هزار و ۳۱۹ تن کالا به ارزش ۸۶ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۷۳۳ دلار از گمرک سیرانبند بانه صادر شده است.

وی میزان صادرات انجام شده از گمرک سنندج را ۲۸ هزار و ۴۱۶ تن به ارزش ۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۷۶۳ دلار اعلام کرد و افزود: ۸۴۲ هزار و ۹۶۵ تن کالا به ارزش ۴۰۰ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۶۰ دلار نیز از گمرک باشماق به خارج از کشور صادر شد.

ناظر گمرکات کردستان اضافه کرد: میزان صادرات اظهار شده سایر گمرکات که از باشماق و سیرانبند به خارج کشور صادر شده در این مدت یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۸۳۹ تن به ارزش ۴۶۷ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۴۶۲ دلار بوده است.

رحمانی‌پور یادآور شد: مجموع صادرات انجام شده از گمرکات استان طی این مدت، ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۳۹ تن کالا به ارزش ۹۶۴ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۶۵۸ دلار بود.

وی تاکید کرد: میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان طی این مدت در مقایسه با سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۵ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۲ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان به میزان واردات انجام شده در گمرکات استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار و ۲۴۶ تن کالا به ارزش ۳۰ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۸۴ دلار از گمرکات سنندج و باشماق وارد کشور شده است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کردستان ، مرز ، گمرکات ، باشماق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار