نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایطی این موضوع تحقق می‌یابد که ابتدا امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی در هنرستان‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۹۲۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 09 December 2020
به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه، آموزش در مدارس ما باید به سمت آموزش‌های مهارت محور حرکت کند و ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری نه تنها این آمار افزایشی نداشته، بلکه از ۴۰ درصد به ۳۶ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایطی این موضوع تحقق می‌یابد که ابتدا امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی در هنرستان‌ها فراهم شود.

وی تاکید کرد: برای افزایش اشتغال، باید با اصلاح قانون، از تغییر رشته دانش‌آموختگان هنرستان‌ها، و تحصیل آن‌ها در دیگر رشته‌های دانشگاهی جلوگیری شود.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: دانش‌آموختگان ما به شغل‌های پشت میزنشینی گرایش پیدا کردند که باید تقویت هنرستان‌ها برای این موضوع چاره اندیشی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان همدان در برخی از حوزه‌های آموزشی دارای مشکل است و ساختمان دانشگاه فرهنگیان باهنر کد تخریب خورده است که خروجی معلمان تربیت شده در این دانشگاه را تضعیف می‌کند.

وی اضافه کرد: در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شد امکانات اضافی دانشگاه پیام‌نور در اختیار فنی و حرفه‌ای قرار گیرد و دانش‌آموختگان مستقیم وارد بازار شوند.

حجت الاسلام فلاحی اظهار داشت: استان همدان ۱۵ واحد و مرکز دانشگاه پیام نور دارد که ۶ واحد آن مازاد و از نظر ما اضافه هستند؛ با تحصیل ۲۰ دانشجو در شهر‌هایی همچون سامن، قروه و قهاوند نمی‌شود دانشگاه راه اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه آمار‌های نادرست آسیب‌های زیادی دارد، افزود: آمار اشتغال را باید تامین اجتماعی بر اساس افراد بیمه شده اعلام کند و وظیفه اداره کار نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تاکید کرد: شتاب دهنده‌ها و کارگاه‌های تولیدی سفال در لالجین در کنار حوزه جهاد کشاورزی، می‌تواند کمک زیادی به توسعه اشتغال کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین وقت ما در کمیسیون تحقیقات مجلس، آموزش و پرورش تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه باید ۶۵ هزار شرکت دانش بنیان راه‌اندازی شود، ادامه داد: در حال حاضر ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور راه اندازی شده است که بیش از ۲ هزار شرکت در تهران مستقر هستند و همدان در رده استان‌های آخر جدول قرار دارد.

حجت الاسلام فلاحی عنوان کرد: همدان به عنوان نخستین استان کشور، آمایش جمعیتش به هم خورده است و ۸۵ درصد جمعیت شهری و ۱۵ درصد جمعیت روستایی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت ادامه داد: کبودراهنگ تنها شهرستان استان است که آمایش جمعیت خود را پس از انقلاب اسلامی حفظ کرده و اکنون ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصد جمعیت شهری دارد.

وی بیان کرد: بخشی از مشکل ۲۱ هزار دانش آموزی که در شبکه شاد عضو نیستند به خاطر نداشتن گوشی نیست بلکه نبود زیرساخت‌ها و امکانات و عدم آنتن دهی از مشکلات آن‌ها است.

فلاحی عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) باید ورود کند و تجهیزات را تامین کند تا دانش‌آموزی از تحصیل محروم نمانند.

وی تصریح کرد: در روستا‌هایی که جمعیت مدارس کم است باید آموزش‌ها به صورت حضوری ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار