مهندس فعله گري مدير عامل شركت گاز استان كردستان گفت : گازدار شدن صنايع و واحدهاي توليدي بخش صنعتي و كشاورزي كردستان، گامي مهم در جهت افزايش توليد ، رشد و توسعه استان كردستان دارد و به گفته كارشناسان استفاده بخش صنعت و كشاورزي از گاز، نقش مهمي در كاهش هزينه ها و بالا بردن بازدهي و راندمان توليد دارد.
کد خبر: ۹۲۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰ 10 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومي شركت گاز استان كردستان مهندس احمد فعله گري درمورد روند افزايشي بهره مندي جمعيت استان كردستان از گاز طبيعي اظهارداشت : در 2 دهه اخير استفاده از گاز طبيعي در كشورمان روند بسيار سريعي داشته و اغلب مردم در شهرها و روستاها از اين نعمت بهره مند شده اند كه اين روند در استان كردستان با شتاب بيشتري در حال تكوين است.
وي افزود : در اين ميان استفاده از گاز طبيعي در صنايع و واحدهاي توليدي كشاورزي نيز در سال هاي اخير روند رو به رشدي داشته است كه نشان از اهميت و جايگاه اين سوخت در چرخه اقتصادي دارد.
مهندس فعله گري درمورد وضعيت پيشرفت مصوبات شوراي اقتصاد چنين گفت : براساس ابلاغ مصوبه شوراي اقتصاد مبني بر گازرساني به صنايع، شركت گاز استان كردستان اقدامات خوبي در اين راستا را آغاز كرد و صنايع فاقد گاز با بررسي هاي كميته گازرساني به واحدهاي صنعتي شناسايي و برنامه ريزي مدوني براي بهره مندي آنان از گاز طبيعي انجام شده است.
فعله گري يادآور شد: در استان كردستان واحدهاي صنعتي مشمول مصوبه شوراي اقتصاد كه سالانه بيش از 50 ميليون ليتر سوخت مايع مصرف مي كردند كه با برنامه ريزي صورت گرفته به ترتيب اولويت ، صنايع پر مصرف و داراي آلايندگي فراوان گازدار شده اند كه تا كنون 619 واحد صنعتي با مصرف سالانه حدود 40 ميليون ليتر تحت پوشش گاز طبيعي قرار گرفته اند كه معادل 80 درصد حجم جايگزيني را شامل مي شود.
مديرعامل شركت گاز كردستان در ادامه بر روند اجراي مصوبات شوراي اقتصاد تاكيد كرد و ادامه داد : با گازرساني به تعداد 619 واحد صنعتي مصوبه شوراي اقتصاد 384 كيلومتر شبكه گذاري و 500 ميليارد ريال هزينه صرف گرديده است .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار