سفر معاون ریاست جمهوری ، جان باختن ۶ نفر در سیلاب ، فوت پزشک مینابی بر اثر ابتلا به کرونا، کشف بیش از ۴ تن داروی قاچاق، آغاز عملیات پروژه ۷۰۰ واحدی، رهایی یک زندانی محکوم به قصاص و اعطای بیمه بیکاری به کارگران مناطق سیل زده از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.
کد خبر: ۹۲۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 12 December 2020

هرمزگان در هفته گذشته ( ۱۵ تا ۲۱ آذرماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این اخبار و رخدادها مرور می شود.

اقتصادی

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، هفته گذشته سفری به استان هرمزگان داشت و در این سفر مناطق کم برخوردار شرق استان از جمله بشاگرد و جاسک را مورد بازدید قرار داد و چند طرح مهم نیز در این سفر مورد تصویب قرار گرفت.

عملیات احداث پروژه ۷۰۰ واحدی مسکونی شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه کارکنان سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان روز پنجشنبه گذشته در شهرک پیامبر اعظم(ص) شهر بندرعباس آغاز شد.

این پروژه در ۲ مرحله و در سه قطعه توسط شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان استان هرمزگان احداث و تحویل پاسداران می‌شود.

عملیات اجرایی طرح خط انتقال آب از آب شیرین کن به شهرهای پارسیان و دشتی این شهرستان، با حضور استاندار هرمزگان و جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی جمعه گذشته آغاز شد.

این خط انتقال به طول ۱۸ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال، از محل آب شیرین کن تا شهرهای پارسیان و دشتی، احداث می‌شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر پیگیری لازم به منظور جذب اعتبارات پروژه های راهسازی که دارای پیشرفت فیزیکی بالا هستند، گفت: در مجموع ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه‌های مواصلاتی استان اختصاص یافت.

فریدون همتی شامگاه شنبه گذشته در نشست بررسی پیشرفت راه‌های اصلی و کریدور ساحلی هرمزگان افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال از این اعتبارات از محل سفر ریاست جمهوری، ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن منطقه ای و ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب برای توسعه راه‌های هرمزگان اختصاص یافت.

چهارمین کشتی بزرگ صادراتی هفته گذشته در اسکله منطقه ویژه انرژی بر پارسیان پهلو گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوری هرمزگان روز جمعه گذشته در این باره گفت: کشتی ۳۶هزارتنی پرتلند۲ ، فله بر، کار حمل سیمان صادراتی را انجام می دهد.

علیرضا محمدی کرجی ران افزود: این اسکله بعد از اسکله بندر شهید رجایی در هرمزگان است که توانایی پهلوگیری کشتی ها با تناژ بالا به ویژه صنعتی را داراست.

ناظر گمرکات هرمزگان، میزان کالاهایی را که از گمرکات این استان وارد کشور شده است را افزون بر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: از این میزان، افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، کالاهای اساسی بوده است.

ابوالفضل اکبرپور روز دوشنبه گذشته در گفت ‌و گو با ایرنا اظهار داشت: از ۱۸ آبان امسال و طبق ابلاغ مصوبه معاونت اقتصادی ریاست جمهوری تا ۱۶ آذر جاری در راستای جلوگیری از انباشت، دپو و رسوب شدن کالاهای اساسی نیز تاکنون افزون بر ۵۵۵ هزارتن کالا وارد گمرکات شده که ۳۳۰ هزارتن کالاهای اساسی بوده است.

عملیات اجرایی ساخت شبکه خط انتقال آب تصفیه خانه سد سرنی به مخزن آب میناب به طول ۴ کیلومتربا حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان روز یکشنبه گذشته در این مراسم گفت: احداث این خط انتقال با توجه به کاهش منابع آبی و در راستای کمک به تامین منابع آب شهر میناب بسیار حائز اهمیت بوده که برای آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

امین قصمی افزود: پارسال سد سرنی میناب در شرق هرمزگان با ظرفیت رسمی ۶۱ میلیون متر مکعب افتتاح و آب اندازی به تصفیه خانه نخست و دوم انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت: ۱۴۰ کیلومتر فیبرنوری طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) توسط پیمانکار اجرا و برای استفاده تحویل این اداره کل شد.

احد قویدل فرد روز چهارشنبه گذشته در این خصوص اظهار داشت: این میزان فیبرنوری در مسیر شهر لیردف واقع در شهرستان جاسک شامل ۱۷ سایت تلفن همراه با هدف برقراری ارتباطی پایدار و با سرعت و با کیفیت در مناطق روستایی و توسعه خدمات الکترونیکی اجرا شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: میوه ایام پایانی سال با همکاری بخش خصوصی درحال ذخیره سازی می‌باشد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

خلیل قاسمی پنجشنبه شب گذشته در نشست ستاد تنظیم بازار استان با بررسی چگونگی تامین میوه ایام پایانی سال افزود: عرضه این محصولات با کیفیت و با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار استان خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: کارگران بیمه شده در مناطق سیل زده اخیر زیر پوشش مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

هادی ابراهیمی روز پنجشنبه گذشته با بیان اینکه در پی بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل، برخی از بنگاه‌های اقتصادی دچار آسیب شدند، افزود: کارگران بیمه شده در مناطق سیل زده که بنگاه  اقتصادی آن ها دچار مشکل شده بدون در نظر گرفتن سابقه ۶ ماه حق بیمه، زیر پوشش مقرری بیمه بیکاری قرار می گیرند.

مدیرکل ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) هرمزگان گفت: اقلام مورد نیاز بین اهالی سیل زده منطقه سیریک به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال توزیع شد.

منوچهر دانشمند شامگاه چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این اقلام شامل ۲۰۰ بسته مواد غذایی، ۲۰۰ بسته مواد ضدعفونی و یک رول موکت بوده است.

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان ، از تعیین تکلیف موضوع ساماندهی خورها و مسیل های درون شهری با دستورالعمل ابلاغی از سوی معاون حقوقی رییس جمهور خبر داد و گفت:دفع و ساماندهی آب های سطحی بر اساس این دستورالعمل به عهده آب منطقه ای هرمزگان است.

رضا مدرس دوشنبه شب گذشته در نشست ستاد استانی پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هرمزگان اظهار داشت: تحقق این موضوع در وهله اول وابسته به تخصیص منابع اعتباری لازم است که باید در این خصوص همه دستگاه های مرتبط، در راستای تامین اعتبار طرح ساماندهی خور ها و مسیل ها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: برای ساخت هفت هزار واحد مسکونی جدید در استان به ۱۹هزارو ۴۶۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

آرش رضایی دوشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: البته با توجه به هزینه بالای ساخت این تعداد واحد مسکونی در هرمزگان، دولت ۴هزار میلیارد ریال از راه تامین زمین و دیگر مجوزها و زیرساخت ها در این طرح مشارکت می کند وحدود ۱۵هزارمیلیارد ریال اعتبار از طریق مشارکت بخش خصوصی تامین می شود.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: به مناسبت هفته تکریم افراد دارای معلولیت ۱۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی این استان واگذارشد.

غلامحسین رنجبر روز دوشنبه گذشته در آئین واگذاری مسکن مددجوی دارای ۲ عضو معلول در روستای سرچاهان شهرستان حاجی‌آباد افزود: از ابتدای اجرای طرح نهضت تأمین مسکن تاکنون یک‌هزار و ۷۷۵ واحد مسکونی درهرمزگان واگذار شد.

هفته گذشته تعاون روستایی هرمزگان در راستای حمایت از بادمجان کاران استان برای نخستین بار اقدام به خرید بادمجان به روش توافقی کرد..

اجتماعی

در سیلاب هفته گذشته در هرمزگان، شش نفر جان خود را در شهرستان های پارسیان و سیریک از دست دادند و در جریان این سیلاب آسیب هایی به زیرساخت های ارتباطی، کشاورزی، ابنیه و دیگر بخش ها وارد شد.

یک پزشک مینابی شنبه گذشته بر اثر ابتلای به بیماری کرونا و پس از طی یک دوره بیماری آسمانی شد.

علی شبان از پزشکان بازنشسته اما فعال شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان از فعالان ورزشی دررشته بسکتبال استان هرمزگان واز بنیانگذاران تیم بسکتبال آرش میناب بود و سه فرزند وی نیز از چهره‌های مطرح رشته بسکتبال در استان هرمزگان است.

فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: افزون بر ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات به هنرستان های کار دانش و فنی و حرفه ای به ۱۲ منطقه آموزشی استان ارسال شد.

ایرج بیت الهی روز چهارشنبه گذشته در حاشیه اعزام این تجهیزات به هنرستان های هرمزگان افزود: این تجهیزات شامل مواد و وسایل رشته صنایع شیمیایی، مکانیک خودرو، نقشه کشی، کامپیوتر، مدیریت خانواده و غیره است.

آیین تودیع معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان سه شنبه گذشته انجام و طی این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده (امام جمعه بندرعباس) قدردانی شد و حجت‌الاسلام عبدالمحمود جهانگیری به عنوان مدیر جدید حوزه خواهران این استان معرفی شد.

آیین گرامیداشت یاد وخاطره دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده و رونمایی از فیلم مستند زندگینامه نخستین شهید مدافع حرم هرمزگان شامگاه شنبه گذشته برگزار شد.

برگزیدگان شعر و داستان کوتاه نخستین جشنواره ادبی دانشجویی در هرمزگان که به مناسبت روز دانشجو به صورت مجازی برگزار شد، هفته گذشته با معرفی برترین‌های این جشنواره به کار خود پایان داد.

یکشنبه گذشته در راستای ارج نهادن به فعالیت‌های پژوهشی و ترویج فرهنگ تحقیق و تفحص، از ۴۹ کتاب پژوهشگران فرهنگی و دانش آموزان استان هرمزگان رونمایی شد

انتظامی، نظامی، دفاعی، قضایی

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک زندانی محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و تلاش مسوولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف استان به زندگی بازگشت.

علی صالحی روز پنجشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: این مهم با تلاش مستمر مسوولان قضایی، مددکاران و اعضای شورای حل اختلاف زندان رودان و برگزاری نشست‌های متعدد صلح و سازش محقق شد.

دو نفر شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار الاغ در منطقه سیاهو و تنگ زاغ بندرعباس کرده و قصد فروش گوشت آن را داشتند، هفته گذشته توسط ماموران انتظامی دستگیر شدند..

هفته گذشته با تیزهوشی پلیس هرمزگان، کانتینر حامل ۴تن و ۶۰۰ کیلو مواد اولیه دارویی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در ایست و بازرسی" شهید میرزایی بندرعباس شناسایی و توقیف شد.

ورزشی

آیین تجهیز ۲۱ خانه ورزش روستایی در هرمزگان روز جمعه گذشته با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان و جمعی از مسوولان برگزار شد.

مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان در این مراسم گفت: تجهیزات خریداری شده شامل میز پینگ پنگ، میز فوتبال دستی، شطرنج، دارت و تشک تاتامی با هزینه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

محمود رضا امیاری افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۳ خانه ورزش روستایی در هرمزگان به امکانات ورزشی مجهز شده که با تجهیز ۲۱ خانه ورزش در ۱۱ شهر استان این تعداد به ۲۲۵ مورد رسید.

تیم ملی کبدی ساحلی مردان کشورمان که خود را برای رقابتهای ساحلی آسیا آماده می کند، هفته گذشته در بندرعباس اردو زد.

حسین مینا روز چهارشنبه گذشته با کسب اکثریت آرای مجمع انتخاباتی به عنوان رییس هیات کشتی هرمزگان انتخاب شد.

مجمع انتخابات هیات کشتی هرمزگان به ریاست محمود رضا امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد و مینا با ۱۵ رای به مدت چهار سال ریاست این هیات را برعهده گرفت.

مجموعه فرهنگی ورزشی پالایشگاه نفت بندرعباس، اهدایی به مردم روستای بارغین خونسرخ عصر چهارشنبه گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این باره گفت: این مجموعه فرهنگی و ورزشی بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته و در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی منطقه از سوی این شرکت ساخته به اهالی روستای بارغین خونسرخ اهدا شد.

تیم آذرحش بندرعباس از هفته گذشته برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های لیگ دسته یک فوتسال باشگاه های کشور تمرینات آماده سازی خود را آغاز کرد.

تیم فوتبال شهرداری بندرعباس هفته گذشته در پنجمین دیدار تدارکاتی برابر شهرداری بم به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت.‌

در این دیدار که عصر سه شنبه گذشته در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس انجام شد، ۲ تیم  درنیمه نخست به تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار