رییس هیات شطرنج استان زنجان گفت: این رشته ورزشی زنجان برای رشد و شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر نیازمند حمایت مالی است.
کد خبر: ۹۲۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 12 December 2020

وحید خالصی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به عملکرد خوب و بالای این هیات در سال گذشته، امسال بودجه اختصاص یافته به این رشته ورزشی زنجان، رضایتبخش نیست و انتظار می رود توجه بیشتری به شطرنج این استان صورت گیرد.

وی اظهار داشت: پارسال در ارزیابی صورت گرفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان این استان، شطرنج در بین ۵۰ رشته ورزشی دیگر زنجان رتبه ۲۰ را ازآن خود کرد که اگر برخی از امتیازات دیگر نیز مد نظر قرار می گرفت می توانستیم در رتبه ۱۶ نیز قرار بگیریم.

خالصی به تاثیر شیوع ویروس کرونا در ورزش اشاره کرد و افزود: این بیماری منحوس نتوانست ورزش شطرنج را از فعالیت بازدارد و در حال حاضر نیز بازی ها و کلاس های مربیگری و داوری این رشته ورزشی به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود.

وی به برگزاری کلاس داوری درجه ۲ و مربیگری درجه سه این رشته ورزشی در زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: کلاس تئوری داوری از ۲۵ تا ۳۰ آبان و مربیگری نیز از ۳ تا ۷ آذر ماه جاری برگزار شد و آزمون کتبی نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری انجام شد.

خالصی که از مربیان بین المللی این رشته ورزشی است، تصریح کرد: در کلاس داوری ۱۲ مرد و زن از استان های لرستان، خوزستان، تهران، همدان و زنجان شرکت داشتند و کاوه خلیلی از استان آذربایجان غربی که از داوران بین المللی کشور است کار تدریس را عهده دار بود.

وی ادامه داد: کلاس مربیگری نیز با شرکت ۱۶ شطرنج باز زن و مرد از استان های خراسان رضوی، کردستان، تهران، قزوین و زنجان و در سطح مطلوب و مناسب و با موفقیت کامل برگزار شد و به شرکت کنندگانی که نمره قبولی در آزمون به عمل آمده، کسب کنند کارت داوری و مربیگری داده خواهد شد.

خالصی، تعداد داوران و مربیان زن و مرد فعال در این رشته ورزشی زنجان را به ترتیب ۱۰۰ و ۸۰  نفر اعلام کرد و افزود: پارسال قریب ۴۰۰ شطرنج باز این استان به صورت رسمی در سیستم جامع فدراسیون ثبت شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار