مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: پهنای باند مصرفی استان به بیش از ۱۱۲ گیگابیت بر ثانیه در آذر ماه سالجاری رسیده است.
کد خبر: ۹۲۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 12 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ،لادن مهدوی،با اشاره به اعمال محدودیت‌های اخیر مرتبط با بیماری کرونا در کشور افزود: این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بیش از دو برابر رشد داشته است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکزی، ظرفیت پهنای باند مصرفی استان در سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا ۵۰ گیگابیت بر ثانیه اعلام کرد و افزود: با افزایش حضور مردم در منازل و استفاده از اینترنت برای امور مختلف آموزش، دورکاری یا سرگرمی و تماشای فیلم، پهنای باند مصرفی استان به بیش از ۱۱۲گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پهنای باند مصرفی شرکت ارتباطات ایرانسل در استان به بیش از ۳۸ گیگا بیت برثانیه و شرکت خدمات ارتباطات سیار به بیش از ۳۳ گیگا بیت برثانیه در دوران قرنطینه رسیده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی یادآورشد: نقش زیرساخت‌های ارتباطی در گسترش استفاده از ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و تاثیر آن در کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مهدوی با اشاره به نارضایتی برخی کاربران از سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر افزود: با عنایت به افزایش میزان مصرف کاربران دریافت کننده سرویس در شبکه‌های ثابت خانگی و سیار، اقدامات لازم توسط کارشناسان حوزه ارتباطات برای افزایش پهنای باند اپراتورهای ارائه دهنده خدمات و تامین کننده پهنای باند در مراکز مخابراتی و زیرساختی استان در دست اجرا است.
نماینده وزیر ارتباطات در استان گفت: کلیه مشترکین سرویس‌های ارتباطی ثابت و سیار می توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir یا تماس با تلفن ۱۹۵ نسبت به ثبت شکایت خود از اپراتورهای دارنده پروانه از سازمان و ارائه دهندگان خدمات حوزه ICT اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار