‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام کرد: بیش از ۳۵۹ هزار تن کالا در یک سال اخیر از پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۹۲۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 14 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام کرد: بیش از ۳۵۹ هزار تن کالا در یک سال اخیر از پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین به کشور عراق صادر شده است.

فریبرز کرمی روز دوشنبه به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۴۳ هزار تن ترانزیت دیگر کشورها به مقصد عراق نیز از این پایانه مرزی عبور کرده است.

وی، میزان تردد خودروهای خروجی از پایانه مرزی پرویزخان از آذر ماه سال گذشته تاکنون را نیز سه هزار و ۲۶۴ مورد عنوان کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: در این مدت تناژ وارداتی از کشور عراق به ایران ۹۸۵ تن و تعداد ناوگان حامل بار ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان از عراق به ایران چهار هزار و ۱۰۷ دستگاه خودرو بود.

کرمی گفت: تعداد ناوگان حامل بار ترانزیت خروجی پایانه مرزی، از ایران به عراق ۱۹ هزار و ۹۲۴ خودرو، تناژ کالای ترانزیتی ورودی از پرویزخان ۱۰۹ هزار و ۵۹۷ تن و تناژ خروجی از پایانه مرزی پرویزخان ۴۳ هزار تن به ثبت رسیده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

پرویزخان اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشور است که بیشترین میزان صادرات غیرنفتی کشور به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار