جانشین مرزبانی استان از مهار و کشف ۲۵۷ راس احشام بدر نوار مرزی مریوان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳ 15 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، سرهنگ ستاد "محمد عارف سپهری" در تشریح این خبر گفت:در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و کسب اخباری مبنی بر انتقال دام قاچاق فاقد مجوز به مرز‌های حوزه مریوان، موضوع به طور ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.
وی افزود:مرزبانان گروهان مرزی "دره نخی" پس ساعت‌ها کمین و پایش مستمر حوزه، گله‌های احشام قاچاق را که قصد خروج غیرقانونی از کشور داشتند را مشاهده کردند.
جانشین مرزبانی کردستان تصریح کرد:قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران گله‌های احشام را رها و با استفاده از تاریکی هوا و پوشش کوهستانی منطقه از محل متواری شدند که تلاش برای شناسایی و دستگیری آنان ادامه دارد.
سرهنگ سپهری اظهار داشت:مرزبانان در پاکسازی محل ۲۵۷ راس احشام سبک و سنگین قاچاق به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال را مهار و توقیف کردند.
این مقام مسوول در مرزبانی کردستان بیان داشت:با توجه به اختلاف قیمت احشام در کشور عراق و همچنین سود آوری زیادی که از راه قاچاق آن به دست می‌آید افرادی سودجو و مخلان اقتصادی نسبت به قاچاق احشام به کشور عراق کرده که مرزبانان با تمام قوا با این پدیده مقابله می‌کنند.
گفتنی است، از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ قاچاقچی و سرشاخه اصلی باند قاچاق احشام در مرز‌های کردستان توسط مرزبانان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار