وزیر صنایع تولیدات دفاعی کشور پاکستان در آیین افتتاح گذرگاه مرزی "ریمدان" از موافقت دولت پاکستان با راه‌‌اندازی چهار مرز رسمی در محدوده مرزی ایالت بلوچستان با استان سیستان وبلوچستان خبر داد و گفت: به این منظور اقدامات لازم انجام‌‌شده است و پس از بحث و تبادل‌‌نظر با مقامات ایرانی، تدابیر لازم برای افتتاح این گذرگاه‌های رسمی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳ 21 December 2020

زبیده جلال‌خان، وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در حاشیه افتتاح و راه‌‌اندازی مرز رسمی "ریمدان" ضمن ابراز خوشحالی از این اقدام، اظهار داشت: باید روزبه‌‌روز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تلاش کنیم که خوشبختانه این اراده در هر دو طرف وجود دارد.

وی گفت: در دو سوی مرز بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان، جمعیت قابل‌‌توجه بلوچ با اشتراکات قومی، فرهنگی و اجتماعی زیادی وجود دارند و به‌‌نوعی اشتغال آنان وابسته به تعاملات مرزی و تردد در دو سوی مرز است.

وی با بیان اینکه اشتغال آبرومند و مناسب برای مردمان دو سوی مرز از برنامه‌‌های ما است، بیان کرد: افتتاح مرز ریمدان را اقدامی تاریخی می‌‌دانیم و از اینکه با مردم و مسوولان ایرانی دیدار و گفت‌‌وگو می‌‌کنم بسیار خرسندم.

وزیر صنایع تولیدات دفاعی کشور پاکستان به افتتاح مرز پیشین-ردیگ پاکستان تا دو ماه آینده(فوریه ۲۰۲۱) اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات آن نبود جاده مناسب و وجود زیرساخت‌‌های ضعیف برای جابجایی کالا و مسافر است که در سال جاری جاده ردیگ درمند و تربت پاکستان نیز در دستور کار قراردارد و استانداردسازی شده و زیرساخت‌‌های آن نیز آماده می‌‌شود.

زبیده جلال‌خان گفت: رفاه مردم مرزنشین و تامین نیازها و اشتغال آنان از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین سبب، رایزنی‌‌ها با ایران برای افزایش تبادلات تجاری در جریان است و امیدواریم به‌‌زودی نتیجه آن را مردم ببینند.

مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن امروز شنبه به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی و تردد مسافر نیز با گذرنامه انجام خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار