معاون توسعه و بهره برداری آب آبفا کردستان خبر داد؛
معاون شرکت آبفا کردستان گفت: پس از ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در اواخر سال گذشته تاکنون، کار آبرسانی پایدار به 217 روستا با جمعیت بیش از 86 هزار نفر اجرا شده است.  
کد خبر: ۹۲۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 21 December 2020
معاون توسعه و بهره برداری آب آبفا کردستان خبر داد؛ آبرسانی پایدار به ۲۱۷ روستای کردستان پس از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی انجام شد



 به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، محمد فرهاد با بیان این مطلب گفت: در گذشته بخشی از روستا‌های استان با مشکلاتی از قبیل افت فشار، قطعی‌های گاه و بیگاه و عدم آبرسانی پایدار مواجه بودند.
وی افزود: با یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی از اسفندماه سال گذشته، برنامه ریزی کامل و جامعی برای تقویت آبرسانی به روستا‌ها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب کردستان قرار گرفت و تاکنون در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده است.
معاون شرکت آبفا کردستان گفت: از اواخر سال ۱۳۹۸ تا آذرماه سالجاری، مشکلات آبرسانی به ۲۱۷ روستا در شهرستان‌های استان برطرف و آبرسانی پایدار به آن‌ها انجام شده است که با این اقدام ۲۴ هزار و ۱۵۱ خانوار معادل ۸۶ هزار و ۵۳۲ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت کامل و پایدار بهره‌مند شده اند.
فرهاد خاطرنشان کرد: بیشترین آبرسانی پایدار روستایی در این مدت به شهرستان قروه با ۸۸ روستا انجام شده است و پس از آن به شهرستان سقز با ۶۰ روستا، شهرستان‌های مریوان و دهگلان هرکدام با ۱۵ روستا، دیواندره با ۱۴ روستا، سنندج و بانه با ۷ روستا، کامیاران با ۶ روستا و بیجار ۵ روستا اجرا گردیده است.
وی با تأکید بر تداوم اقدامات شرکت آبفا برای ارتقای خدمات رسانی به روستا‌ها و افزایش بهره مندی ساکنان آن‌ها از خدمات تأمین آب شرب پایدار، تصریح کرد: این اقدامات گام مهمی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان خواهد بود.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار