حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالرضا پور ذهبی بیان کرد:
نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: کسانی در این اتفاق حضور داشتند که زمانی خودشان یکی از ارکان نظام بوده اند، یکی از آنان رئیس قوه‌ی مجریه و دیگری رئیس قوه‌ی مقننه بوده است؛ در واقع سرمایه‌های انقلاب به شورش و مواجه با اصل انقلاب پرداختند.
کد خبر: ۹۲۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 28 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک کردستان، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالرضا پور ذهبی نماینده ی، ولی فقیه درکردستا در دیدار با اصحاب رسانه‌ی استان در خصوص حماسه‌ی نه دی عنوان کرد: در طول گذر بیش از چهل سال از رخ دادن انقلاب وقایع زیادی در طول این سال هارخ داده که یکی از این اتفاقات در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاد.
حجت الاسلام پورذهبی افزود: رهبری همواره از اتفاق بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به نام فتنه یاد کردند و اصل این نامگذاری توسط ایشان انجام شد، جمله‌ی مهمی حضرت آقا در خصوص فتنه‌ی سال ۸۸ در بین سخنرانی هایشان دارند این است که فرمودند این‌ها (فتنه گر) کشور را به لب پرتگاه بردند.
نماینده ی، ولی فقیه در کردستان بیان کرد: ما از اول انقلاب از گروهک‌ها و عوامل دیگر فشار‌های زیادی را متحمل شده ایم و داشته ایم، همچنین اتفاقات مختلف در استان‌ها را داشته ایم، در سال ۷۸ نیز اتفاقات مختلفی از جمله اتفاق کوی دانشگاه را داشته ایم، اما تا به کنون به نظر بنده از طرف حضرت آقا تعبیری همانند تعبیر گفته شده در خصوص فتنه‌ی ۸۸ با بقیه اتفاقات گفته نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین پور ذهبی ادامه داد: باید دانست که نسل امروزی چرا از فتنه‌ی سال ۸۸ به عنوان یک اتفاق تاریخی نام ببرند، در این رابطه چندید مسئله وجود دارد، مسئله‌ی اول این است که کسانی در این اتفاق حضور داشتند که زمانی خودشان یکی از ارکان نظام بوده، که یکی از آنان رئیس قوه‌ی مجریه و دیگری رئیس قوه‌ی مقننه بوده اند؛ در واقع سرمایه‌های انقلاب به شورش و مواجه با اصل انقلاب پرداختند.
نماینده‌ی محترم، ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: مسئله‌ی دیگر در رابطه با رای مردم است که متاسفانه مقابله کردند، مقام معظم رهبری در این رابطه گفتند که شما از من می‌خواهید با این کار به دهن ملت مشت بزنم، همچنین مقام معظم رهبری در مورد فتنه‌ی سال ۸۸ به عنوان پتک جمهوریت نام می‌برند.
حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی نماینده ی، ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: بنده به عنوان کسی که شاهد تمامی انتخابات ریاست جمهوری از اول انقلاب تا به کنون بوده ام به جرات می‌توان گفت که انتخابات سال ۸۸ کیفی‌ترین انتخابات در بین تمامی انتخابات ریاست جمهوری بوده است.
نماینده ی، ولی فقیه در کردستان با توجه به برداشت از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه‌ی سال ۸۸ خاطر نشان کردند: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اتفاق سال ۸۸، لیست پنج گانه‌ای وجود دارد، علت اولی که وجود دارد این است که نزد گروهی محبوبیت داشته باشند، مسئله‌ی دوم غرور و استکبار بود، سومین مورد تمکین نکردن در برابر قانون می‌باشد، چهارمین مسئله اسیر شدند در برابر توطئه دشمن و آخرین مورد نیز رد شدن از خط قرمز‌های نظام بود.
حجت الاسلام پور ذهبی اضافه کرد: دیگران نیز با وجود این مسئله به اتفاق خوشبین شدند، همچنین با وجود بیش از سی بار سخن مقام معظم رهبری در خصوص فتنه‌ی ۸۸ در همان سال و اتفاقات و قیام مردم در ۹ دی ۸۸ همچنان کسانی به پا شدند و به وسط میدان آمدند که دوستدار نظام نبودند و حتی هیچگونه رای نداده بودند و در واقع همان اتفاق دردناک رخ داد.
نماینده ی، ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: باید توجه داشت که با گذشت تقریبا یک سال از اتفاق ۹ دی بار دیگر در ۲۵ بهمن ۸۹ اتفاقی همانندآن رخ داد که به حصر نیز کشیده شد.
حجت الاسلام و المسلمین پور ذهبی اظهار داشت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در سخنرانی ایشان در سال ۸۸ به جمهوری تقلب اشاره می‌کنند با این بیان که بعضی‌ها به دنبال جمهوری اسلامی تقلبی می‌باشند. به هر حال با وجود این اتفاق ملت به میدان آمدند و چنان حرکت شایسته‌ای بود که بعد از آن بحث خیابانی وجود نداشت.
نماینده، ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: متاسفانه در کشور بعد‌ها خوب به این حماسه توجه و اشاره نشد که امید واریم با هم اندیشی این اتفاق رخ دهد.
ویژگی مردمی بودن و دلسوز مردم حاج قاسم را به یک اسطوره تبدیل کرد
حجت الاسلام و المسلمین پور ذهبی نماینده، ولی فقیه در کردستان با اشاره به شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کردند: بنده همیشه گفته ام کسانی که ماندگار هستند و در قلب‌ها جای دارند دارای چند ویژگی هستند، اولین ویژگی این است که انسان‌های از خود گذشته‌ای هستند، حاج قاسم با ایثار و از خود گذشتگی و جانفشانی برای انقلاب و مردم به راز محبوبیت در دل‌ها رسیده اند؛ مسئله‌ی دوم در راز محبوبیت حاج قاسم وظیفه شناسی ایشان بوده است، زیرا انسان جهاد گر کاری که وظیفه اش بوده را انجام می‌دهد.
نماینده ی، ولی فقیه در کردستان ادامه داد: مسئله‌ی سوم در محبوبیت بودن، مردمی بودن و دلسوز بودن برای مردم است که درحاج قاسم دیده می‌شد، که این مردمی بودن حاج قاسم را صرفا از یک فرد نظامی به یک اسطوره و قهرمان جاودان تبدیل کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار