سرپرست تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: طی مهر و آبان سال جاری ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر از مقرری بگیران تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت کردند.
کد خبر: ۹۲۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ 30 December 2020

محسن ریاضی با بیان اینکه شیوع کرونا خیلی از مشاغل تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را به دلیل ایجاد وقفه در فعالیت آنها با مشکل مواجه کرد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی این مشاغل را در دو بُعد بیمه بیکاری و امهال حق بیمه کارفرمایان مورد حمایت قرار داد.

وی با بیان اینکه همه بیمه شدگان مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه بیکاری هستند اضافه کرد: بر این اساس طی مهر و آبان ماه سال جاری ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر از مقرری بگیران تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت کردند.

سرپرست تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان حوزه گردشگری و ۱۲ رسته از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا مشمول امهال حق بیمه کارفرمایان شدند، ابراز داشت: در قالب این طرح ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی آذر و دی ماه سال ۱۳۹۹ بخشیده می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح کارفرمایان می‌توانند نسبت به ارسال لیست حقوق و دستمزد و مزایای مشمول کسر حق‌بیمه ماه‌های مذکور با پرداخت حداقل ۱۰ درصد حق بیمه متعلقه با رعایت مهلت مقرر قانونی ماده (۳۹) قانون تأمین اجتماعی اقدام کنند.

ریاضی اضافه کرد: با توجه به امهال حق بیمه سهم کارفرمایی این کارگاه‌ها، کارفرمایان ذی‌ربط مکلف شدند حداکثر تا پایان اسفند ماه برای کارگاه‌های با مهلت ارسال لیست دوماهه حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰، نسبت به پرداخت و یا ترتیب پرداخت سررسید اقساط تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه پرداخت بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی نیز همه پرداخت‌ها به روز شده است، اضافه کرد: در این زمینه در برخی موارد حتی از مهلت سه ماهه نیز استفاده نکردیم.

سرپرست تأمین اجتماعی استان اصفهان در خصوص بدهی کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی در استان اصفهان نیز ابراز داشت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان بدهی قطعی شده از کارفرمایان مدیون داریم که ۳۰ درصد از این بدهی متعلق به سه شرکت بوده است.

وی اضافه کرد: ما برای پرداخت بدهی کارفرمایان تسهیلاتی مانند تهاتر و تقسیط را در دستور کار داریم و از این رو از کارفرمایان انتظار داریم همکاری بیشتری داشته باشند.

ریاضی با اشاره به راه‌اندازی طرح ۳۰۷۰ برای ارائه ۳۰ خدمت پر مراجعه به شعب تأمین اجتماعی ابراز داشت: تاکنون ۲۱ خدمت در این زمینه رونمایی شده است و تا دهه فجر امسال این سامانه به صورت کامل رونمایی خواهد شد.

وی همچنین به اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: متناسب سازی حقوق بر اساس قوانین اجرا شده اجرایی شده و حتی اعتراض بیمه شدگان مشاغل سخت نیز در این زمینه اعمال شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار