تفاهم نامه همکاری میان زندان‌های کردستان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صورت گرفت.
کد خبر: ۹۲۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 31 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان در راستای نیل به اولویت‌های دوازده گانه سازمان زندان‌های کشور در حوزه اشتغال محکومین، تفاهم نامه‌ای مشترک با حضور مدیرکل زندان‌ها و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضاء طرفین رسید.
با اجرایی شدن مفاد این تفاهنامه نامه و در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بسیار خوبی در نیل به اشتغال ۵۰ درصدی محکومین در زندان‌های استان خواهیم بود.
فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان در مراسم امضاء این تفاهم نامه، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به جهت همکاری‌های موثر با زندان‌ها گفت: اشتغال ۵۰ درصدی محکومین همواره مورد تاکید ریاست محترم سازمان زندان‌های کشور می‌باشد که خوشبختانه در این خصوص و در استان کردستان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که انعقاد این تفاهم نامه مهر تاییدی بر این ادعا می‌باشد.
مدیرکل زندان‌های کردستان از وجود ظرفیت‌های مناسب در زندان‌ها جهت توسعه اشتغال در میان مددجویان خبر داد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که بیکاری یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم و بزهکاری در جامعه می‌باشد که در این راستا با کمک به اشتغال و مهارت آموزی زندانیان در طول مدت حبس ضمن پیشگیری از وقوع جرم می‌توان آنان را آماده حضوری سعادتمندانه و شرافتمندانه در جامعه نمود.
فتحی در پایان سخنان خود نیل به سیاست‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها بالاخص در حوزه اشتغال را در گرو تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط دانست و خاطرنشان کرد: زمانی شاهد موثر واقع شدن برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها خواهیم بود که سایر دستگاه‌های اجرایی نیز زندان‌ها را در نیل به این رسالت خطیر یاری دهند و در این صورت است که می‌توانیم شاهد پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشیم.
گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز توسعه اشتغال در میان اقشار آسیب پذیر جامعه بالاخص زندانیان را در دستور کار این اداره کل قلمداد نمود و گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کردستان سرزمین فرهنگ و هنر می‌باشد و در این راستا استعداد‌های بسیار خوب و قابل توجهی در استان و در حوزه صنایع دستی وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از آمادگی این مجموعه جهت توسعه هنر صنایع دستی در زندان‌ها خبر داد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره با زندان‌های استان تعامل و همکاری خوبی داشته است و امیدواریم با انعقاد این تفاهنامه شاهد گسترش کمی و کیفی این همکاری‌ها در آینده باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار