با هدف ارتقای سرانه دسترسی علاقمندان به کتاب؛
با هدف ارتقای سرانه دسترسی علاقمندان به کتاب، طرح «پیک کتاب» در کتابخانه‌های عمومی کردستان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ 04 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، با توجه به شیوع کرونا، طرح «پیک کتاب» با هدف ارتقای سرانه دسترسی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در برخی از کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اجرا می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اعلام این خبر اظهار داشت: در مرحله اول از اجرای طرح، ۱۰ باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های استان مشخص شده است که علاقمندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از این کتابخانه‌ها دریافت کنند.
محمد مخدومی عنوان کرد: شیوه کار این گونه است که علاقمندان در روز‌های شنبه، یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه با کتابخانه‌های مورد نظر در شهرستان متبوع خود تماس می‌گیرند و کتاب مورد نظر خود را سفارش می‌دهند.
وی ادامه داد: پس از تائید و ثبت سفارش توسط کتابداران، کتاب مورد نظر در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و در محدوده زمانی ۹ الی ۱۲، توسط پیک کتاب و به آدرس اعلام شده توسط متقاضی ارسال می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: اعضای کتابخانه برای جستجوی کتاب‌های مورد نیاز خود می‌توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه کتاب به آدرس «www.samanpl.ir» منابع مورد نظر را جستجو کنند.
مخدومی تصریح کرد: در وهله نخست و به صورت آزمایشی، طرح مذکور در ۱۰ کتابخانه عمومی شهید مطهری و شهید برهان عالی در شهرستان سنندج، کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) شهرستان بانه، کتابخانه عمومی شهید بهشتی دیواندره، کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز، کتابخانه عمومی شهید مدرس شهرستان قروه، کتابخانه عمومی شهید نعمتی شهرستان کامیاران، کتابخانه عمومی شهدای ۲۳ تیر شهرستان مریوان، کتابخانه عمومی شهید دکتر مجید شهریاری شهرستان دهگلان و کتابخانه عمومی شهید نجات اللهی شهرستان بیجار اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: علاقمندان برای سفارش کتاب در کتابخانه عمومی شهید مطهری سنندج با شماره ۳۳۲۸۵۵۲۱، کتابخانه عمومی برهان عالی سنندج با شماره ۳۳۷۸۴۰۴۳، کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) شهرستان بانه با شماره ۳۴۲۶۰۵۰۰ و کتابخانه عمومی شهید نجات اللهی شهرستان بیجار با شماره ۳۸۲۲۰۵۶۶ تماس بگیرند.
مخدومی اظهار داشت: همچنین سفارش کتاب در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی شهرستان سقز در تماس با شماره ۳۶۲۲۷۷۳۲، کتابخانه عمومی شهید مدرس قروه با شماره ۳۵۲۲۴۱۵۰، کتابخانه عمومی شهید نعمتی کامیاران با شماره ۳۵۵۲۲۸۳۰، کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان دیواندره با شماره ۳۸۷۲۵۸۹۰، کتابخانه عمومی ۲۳ تیر شهرستان مریوان با شماره ۳۴۵۹۴۹۳۵ و کتابخانه عمومی شهید دکتر مجید شهریاری شهرستان دهگلان با شماره ۳۵۱۲۳۳۶۶ میسر می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خواستار حمایت شهروندان و علاقمندان به کتاب از اجرای طرح پیک کتاب شد و گفت: این طرح می‌تواند در ارتقای سطح دسترسی اعضا به کتاب بسیار موثر باشد و سبب افزایش سرانه مطالعه شود.
مخدومی اضافه کرد: در صورتی که اجرای آزمایشی طرح با موفقیت همراه باشد و استقبال شهروندان را به همراه داشته باشد در سایر کتابخانه‌های عمومی استان نیز اجرا می‌شود.
گفتنی است؛ استان کردستان در حال حاضر دارای ۸۱ باب کتابخانه‌های عمومی است که از این تعداد ۵۱ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار