دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا از ابتلای فرد دیگری به کرونای جهش یافته خبر داد.یک فرد دیگر در تهران وجود داشت که البته او هم از انگلیس به کشور آمده بود و بلافاصله طبق نظر پزشکانی که او را شناسایی کرده بودند خود را قرنطینه و ایزوله کرد، او هیچ ملاقاتی با افراد و اقوام نزدیک خود نداشته است، اما برای اطمینان بیشتر از نزدیکان او هم تست کرونا گرفته شد که پاسخ آن منفی بود، اکنون او در بیمارستان تحت درمان است.
کد خبر: ۹۳۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ 06 January 2021

دومین فرد مبتلا به کرونای جهش یافته این بار در تهران شناسایی شد

به گزارش تابناک سمنان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا ، در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی به ستاد مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت‌های بیشتر پس از تایید ورود کرونای انگلیسی در کشور شده است، گفت: تنها تفاوت کرونای جهش یافته انگلیسی با پیک اول کرونا، نوع ژن آن است و باید مثل قبل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

او با اشاره به مورد یافت شده کرونای جهش یافته در کردستان گفت: پزشکان به ابتلای یک پزشک در کردستان که از انگلیس برگشته بود مشکوک بودند؛ اما آزمایش‌ کرونای او منفی شد، ولی اسکن‌های ریه او نشانی از بیماری کرونای جدید نشان می‌داد که او چند هفته قبل به‌ این بیماری مبتلا شده است.

قاسمی بیان کرد: یک فرد دیگر در تهران وجود داشت که البته او هم از انگلیس به کشور آمده بود و بلافاصله طبق نظر پزشکانی که او را شناسایی کرده بودند خود را قرنطینه و ایزوله کرد، او هیچ ملاقاتی با افراد و اقوام نزدیک خود نداشته است، اما برای اطمینان بیشتر از نزدیکان او هم تست کرونا گرفته شد که پاسخ آن منفی بود، اکنون او در بیمارستان تحت درمان است.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: بجز این دو مورد تاکنون فرد جدیدی گزارش نشده است.

او افزود: هر نوع ویروس جهش یافته دیگری هم پیدا شود باز هم مردم باید بهداشت فردی را رعایت کنند تا گرفتار این ویروس نشوند.

قاسمی درباره تردد اتباع خارجی از کشورمان بیان کرد: همه کشورها بر اساس قوانینی که برای خود تعیین کرده‌اند، اتباع خود را می‌پذیرند، اما در کشور ثالث پیش بینی شده است، افراد طبق محدودیت‌ها و ضوابط تعیین شده اسناد منفی بود تست خود را ارائه می‌دهند و می‌تواند وارد کشورهای مدنظر خود شود.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: نسبت به روزهای ابتدایی گسترش ویروس کرونا مدیریت شده و مرزهایمان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، فعالیت خود را انجام می‌دهند.

او درباره وضعیت استان‌ها و شهرهای کشور گفت: در حال حاضر شهر سفید نداریم؛ شهرها متناسب با وضعیت روزانه‌ی بستری‌شان به زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده‌اند. در حال حاضر ۲۳ شهر نارنجی، ۲۱۰ شهر زرد و ۶ شهر قرمز وجود دارند؛ همچنین استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بیشترین حجم شهرهای نارنجی و قرمز را دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار