مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از فعالیت پنج مرکز نیکوکاری ایلام در زمینه اشتغال و کارآفرینی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 07 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام، قنبر موسی نژاد  بیان کرد: ایجاد اشتغال و درآمد برای خانواده‌های مددجو و نیازمند یکی از اهداف مهم کمیته امداد بوده و مراکز نیکوکاری یکی از ظرفیت‌های مهم در این زمینه هستند.

وی، به موضوع واگذاری دستگاه‌های جوجه کشی به مددجویان کمیته امداد چوار اشاره کرد و گفت: پس از واگذاری این دستگاه‌ها، کمیته امداد از طریق حوزه اشتغال و خودکفایی و از طریق طرح راهبری شغلی آموزش‌های لازم را به این خانواده‌ها ارائه و زمینه ورود آنان به عرصه کار و تولید را فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) شهرستان چوار نخستین مرکز نیکوکاری استان در دفاتر ائمه جمعه این استان بوده که از زمان تاسیس آن تاکنون توانسته است بسیاری از نیازهای قشر مددجوی این شهرستان را برطرف کند.

موسی نژاد همچنین ورود مراکز نیکوکاری استان به موضوع اشتغال و کارآفرینی را اقدامی بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: چنین رویکردی در راستای برنامه‌های توانمند سازی مددجویان کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه تا پایان امسال تعداد مراکز نیکوکاری این استان به ۶۵ مرکز خواهد رسید، افزود: از این تعداد، پنج مرکز به صورت تخصصی در زمینه اشتغال و کارآفرینی فعالیت می‌کنند و مرکز نیکوکاری چوار نیز نه تنها در زمینه‌های فرهنگی و حمایتی بلکه از این پس به عنوان ششمین مرکز در حوزه کارآفرینی نیز فعالیت خواهد کرد.

موسی نژاد تصریح کرد: مراکز نیکوکاری این استان با اینکه در زمینه‌های گوناگون فعالیت می‌کنند اما محور اصلی فعالیت این مراکز در زمینه‌های معیشتی و فرهنگی است که به صورت ۱۰۰ درصدی از محل منابع و کمک‌های خیرین تامین و اداره می‌شوند و لازم است از این عزیزان قدر دانی کنیم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار