معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه ۶۷ میلیارد ریال برای هزینه های بیمه، درمان و سو تغذیه مددجویان این استان پرداخت شد.
کد خبر: ۹۳۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 07 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمد ابراهیم نعیمی با اشاره به اینکه درهمین مدت نزدیک به ۲۲ میلیارد ریال سرانه بیمه  تامین اجتماعی مددجویان پرداخت شده است، اظهار داشت: بیش از ۳۰ میلیارد ریال نیز به عنوان بیمه مکمل آنها هزینه شده‌است.

وی با بیان اینکه دراین مدت چهار میلیارد نیز برای یکهزار و ۸۲ بیمار صعب العلاج هزینه شده، تصریح کرد: سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال نیز به حساب ۹۳۸ کودک تحت حمایت مبتلا به سو تغذیه واریز شد.

وی از ارائه هدیه نقدی به خانواده‌های تحت پوشش که اعضای آنها قربانی بیماری کرونا شدند خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به این خانواده‌ها اهدا شده‌است.

نعیمی با اشاره به اینکه تعدادی از مددجویان، طی سال‌های گذشته حق بیمه تامین اجتماعی خود را با کمک این نهاد پرداخت می کردند گفت: اگر این افراد بخواهند ۱۰ سال سابقه بیمه خود را تکمیل کنند و از مزایای یک سوم حق بازنشستگی خود استفاده کنند، ۵۰ میلیون ریال وام و ۲۵ میلیون ریال بلاعوض به آنها اعطا می شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۰۱ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان با دریافت یک سوم حداقل حقوق تامین اجتماعی بازنشسته شدند گفت: این افراد در صورت عائله مندی می‌توانند به جز کمک معیشت دریافتی به صورت موردی نیز از خدمات این نهاد بهره مند شوند.

نعیمی همچنین اقداماتکمیته امداد استان برای پیشگیری از ابتلای مددجویان به ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تاکنون ۵۶ هزار ماسک و ۱۹ هزار ژل و مایع ضدعفونی کننده بین مددجویان توزیع شده است.

 حدود ۲۲ هزار و ۲۷ هزار خانوار در قالب حدود ۳۹ هزار و ۸۵۰ هزار تَن تحت حمایت کمیته امداد قم قرار دارند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار