هشتمین مرکز نیکوکاری کمیته امدادشهرستان خمین با عنوان مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) با حضورامام جمعه ،نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل کمیته امداد استان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 09 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا نظری ، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری می توانند نقش مؤثری در توزیع عادلانه خدمات به نیازمندان داشته باشند، گفت: در شرایط فعلی که بسترهای الکترونیکی خدمات فراهم است شناسایی نیازمندان و توزیع خدمات به صورت شایسته امکان پذیر است.
وی افزود: کمیته امداد به عنوان یک اورژانس اجتماعی موقت است و خدمات این نهاد به افراد مستعد توانمندی ماندگار نیست و باید شرایط فراهم شود که افراد با رسیدن به توانمندی از این چرخه حمایتی خارج شوند.
حجت الاسلام علی حسینی پور، امام جمعه شهرستان خمین نیز با اشاره به اینکه هر کاری که مبنای دینی و اعتقادی نداشته باشد ارزشمند نیست و نتیجه بخش نخواهد بود، گفت: همه کارها و اقدامات باید بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی باشد تا به نتیجه برسد.
وی با تأکید بر پرهیز از موازی کاری افزود: ساماندهی خیریه‌ها و پرهیز از موازی کاری در خدمت رسانی بهتر به نیازمند و اثر بخشی خدمات مؤثر است.
وی یادآورشد : خیریه‌ها با هم افزایی کمیته امداد و سازمان بهزیستی با انجام بخشی از کارها می توانند خدمات بهتری به نیازمندان ارائه دهند.
مجید مومنی، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی هم با بیان اینکه اساس فعالیت‌های کمیته امداد خودکفایی مددجویان است و اقدامات این نهاد به توانمندسازی مددجویان در همه ابعاد زندگی منجر می شود، اظهار داشت:کمیته امداد تنها نهادی است که امام خمینی (ره) اجازه دادند نام مبارکشان بر تارک آن بدرخشد و این خود نشان از اهمیت و جایگاه نیازمندان نزد ایشان بوده است.
وی با اشاره به اینکه شغل همه انبیاء الهی امدادگری و رسیدگی به فقرا و نیازمندان بوده است، افزود: خدمت به محرومان افتخاری برای امدادگران این نهاد است.
وی ایجاد اشتغال برای نیازمندان به خصوص در روستاها را از اقدامات خوب این نهاد برشمرد و گفت: ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی در زمینه‌های فرهنگی ، حقوقی، تأمین جهیزیه، درمان و کارآفرینی از برنامه های آتی این نهاد مردمی است.
شایسته ذکر است، در این مراسم از خانواده یکی از شهدای امنیت(شهید براتی) تجلیل و میثاق نامه پویش" ایران مهربان " با حضورامام جمعه ، نماینده محترم مردم خمین در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به امضاء رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار