کوشکی جهرمی با اشاره به اینکه همه ما در قبال شهدای گمنام مسئول هستیم و اگر کسی کاری برای آنان انجام ندهد، باید در قبال شهدا و خداوند متعال جوابگو باشد، گفت: فارس در ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، میزبان ۱۵ شهید گمنام است.
کد خبر: ۹۳۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 10 January 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سعید کوشکی جهرمی»، امروز (یکشنبه 21 دی) در جمع خبرنگاران گفت: خیلی تلاش شد تا فارس بتواند بخشی از مطالبه مردم را پیگیری کند در مجموع 39 نقطه در فارس درخواست تدفین شهید داشته اند که تنها 12 نقطه انجام شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه همه ما در قبال شهدای گمنام مسئول هستیم و اگر کسی کاری برای آنان انجام ندهد، باید در قبال شهدا و خداوند متعال جوابگو باشد، تاکید کرد: فارس در ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، میزبان 15 شهید گمنام است.

وی با اشاره به اینکه پیکر 2 شهید در «بهشت احمدی» شیراز دفن می شود، افزود: پیکر چهار شهید گمنام به ترتیب در دانشگاه صنعتی، لشکر 19 فجر، مرکز پشتیبانی منطقه 2 ارتش و پادگان شهید باقری نیروی دریایی سپاه تدفین خواهد شد.

کوشکی جهرمی با یادآوری این مطلب 2 شهید در منطقه «ششده و قره بلاغ» فسا، یک شهید گمنام در دانشگاه آزاد آباده، یک شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد و 2 شهید در منطقه خفر استان فارس تدفین می شود، تاکید کرد: یک شهید در دانشگاه دولتی جهرم، یک شهید در موسسه قرآنی فرهنگی «امام امیرالمومنین علی (ع)» جهرم و همچنین یک شهید هم دانشگاه گراش به خاک سپرده می شوند.

این مقام نظامی با یادآوری این مطلب که روز 24 دی ماه این شهدا ساعت هشت صبح با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی مورد استقبال مسئولین استان قرار می گیرند، اظهار کرد: پس از آن برنامه ریزی شده در سطح شهر شاهد حضور کاروان شهدا باشیم.

کوشکی جهرمی با اشاره به اینکه اولین تدفین شهدا روز 25 دی ماه در بهشت احمدی انجام می شود، تاکید کرد: شنبه 27 دی ماه در چهار نقطه تدفین داریم که مرکز شماره 2 پشتیبانی ارتش، پادگان نیروی دریایی سپاه، دانشگاه گراش و منطقه «ششده و قره بلاغ فسا» از جمله این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه روز یکشنبه 28 دی ماه مناطق فیروزآباد، آباده، خفر و جهرم میزبان شهدا هستند و شهدا در این مناطق تدفین می شوند، اظهار کرد: روز دوشنبه 29 دی ماه، 2 شهید در دانشگاه صنعتی و یکی هم در لشکر 19 فجر تدفین می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با تاکید بر اینکه یادمان شهدا طی مدت 6 ماه ایجاد می شود و برخی نقاط هم آماده شده است، افزود: روز پنج شنبه مراسم بیعت و وداع با شهدا را خواهیم داشت و روز چهارشنبه در صورت قبول ستاد کرونا، مراسم وداع با شهدا را در محل یادمان شهدا در شیراز، خواهیم داشت.

وی از انتخاب سه رسانه برتر حوزه ایثار و شهادت خبر داد و تاکید کرد: کوچکترین این شهدا 17 ساله بوده و بزرگترین آنها 27 ساله بوده است که هفت تن از این شهدا، شهدای عملیات «کربلای 5» و پنج نفر آنان مربوط به عملیات «رمضان» هستند.

کوشکی جهرمی با اشاره به اینکه 2 نفر از این شهدا در عملیات تک دشمن در سال 67 و یک نفر هم مربوط به عملیات «والفجر یک» است، تاکید کرد: پیکر هشت تن از این شهدا در منطقه عملیاتی «شلمچه»، پنج تن در منطقه عملیاتی «شرق دجله» و «شرق بصره» و 2 شهید هم در مناطق عملیاتی «زبیدات» و «فکه» تفحص شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار