مدیرکل فرهنگی، هنری و فعالیت های پرورشی وزارت آموزش و پرورش بر نحوه انتخاب فارس به عنوان استان برگزارکننده اولین جشنواره معلمان هنرمند، گفت: در فارس سابقه برگزاری جشنواره های ملی و بزرگ بسیار خوبی داشته ایم و برای این جشنواره نیز استان ما با قاطعیت و بدون یک رای منفی، انتخاب شد.
کد خبر: ۹۳۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 12 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: علی رمضانی با اشاره به برگزاری جشنواره معلمان هنرمند اظهار داشت: ما باید بتوانیم از ظرفیت معلمان هنرمند در اجرایی کردن سند تحول بنیادین بهره ببریم.

وی با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط همه معلمان با حوزه‌های پرورشی بیان کرد: تربیت و پرورش دانش‌آموز بر عهده همه معلمان می باشد و مربی پرورشی نقش هماهنگ کننده فعالیت ها را دارد.

مدیرکل فرهنگی، هنری و فعالیت های پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برای تمام دانش آموزان برنامه های متنوع فرهنگی و پرورشی داشت، تصریح کرد: جشنواره معلم هنرمند با شناسایی معلمان و ظرفیت‎های آنان باعث بهره‌گیری بهتر از آنها در ابعاد مختلف تربیتی، پرورشی و فرهنگی خواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبتنی بر نحوه انتخاب فارس به عنوان استان برگزارکننده اولین جشنواره معلمان هنرمند، گفت: در فارس سابقه برگزاری جشنواره های ملی و بزرگ بسیار خوبی داشته ایم و برای این جشنواره نیز استان ما با قاطعیت و بدون یک رای منفی، انتخاب شد.

رمضانی افزود: با توجه به ظرفیت بالای فارس در حوزه های فرهنگی، هنری و پرورشی، موضوعات داوری و دریافت آثار جشنواره نیز در داخل استان فارس انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نیاز به افزایش فعالیت های پرورشی تاکید کرد: غفلت هایی در حوزه فضای مجازی صورت گرفته بود که با شیوع کرونا توجه به این حوزه بیشتر شده و برای حوزه پرورشی نیز خوب شد.

وی با مقایسه جشنواره های فرهنگی، هنری و پرورشی در پیش و پس از کرونا بیان کرد: در سالهای گذشته تنها دو جشنواره در حوزه فرهنگی، هنری و پرورشی داشتیم اما پس از شیوع کرونا در سطح کشور هر هفته جشنواره ای را داشته ایم که برای مثال می توان به جشنواره علمدار برای بزرگداشت سردار سلیمانی، جشنواره حمایت از کالای ایرانی در پی تاکید رهبر معظم انقلاب، جشنواره عفاف و حجاب، جشنواره آینه زمان با موضوع امام زمان(عج)، جشنواره نوغلامان حسینی و باشگاه شعر و داستان اشاره کرد.

رمضانی با تاکید بر اهمیت بازی در فرهنگ و پرورش عنوان کرد: دشمنان بسیاری از فعالیت های استکباری و ضدفرهنگی خود را در قالب بازی های مختلف به دانش آموزان و جوانان و نوجوانان ما ارائه می دهند که در همین راستا دوره بازی‌سازان فردا را در فضای مجازی برای برهم زدن نقشه های دشمنان در دستور کار داریم.

مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این وزارتخانه ظرفیت لازم برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع آموزشی متناسب با نیاز مخاطبان وجود دارد، اذعان داشت: مجلس شورای اسلامی باید همکاری بیشتری داشته و متاسفانه در برنامه پنجم و ششم، بودجه بسیار محدودی برای فعالیت های فرهنگی و پرورشی در نظر گرفته شده که تنها به تجهیز امکانات می رسید.

وی با ذکر اینکه وزیر آموزش و پرورش پیگیر بودجه توسعه و تقویت فضاهای پرورشی می باشد، عنوان کرد: با همین بودجه کم و محدود، مدیران کل در سطح استانها پیگیر بوده و فعالیت های خوبی را داشته اند، هرچند که توقع باز بیش از این می باشد.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه سینما و ضربه ای که در شرایط کرونا خورده پرداخت و عنوان کرد: تصمیم داریم طرح سینما در مدرسه را بعد از شکست کرونا در سطح مدارس با حضور عوامل فیلم داشته باشیم.

وی با تاکید بر دغدغه بالا در انتخاب فیلم‌هایی که در مدارس روی پرده می‌روند، اظهار داشت: فیلم‌های متناسب با حساسیت انتخاب خواهند شد و در انتها نیز جلسه نقد و بررسی فیلم پخش شده را خواهیم داشت که این برنامه مورد استقبال خوب وزیر قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق تاکیدات رهبر انقلاب بر فضای مجازی، از ظرفیت های فضای مجازی در سنوات بعد بهتر، بیشتر و با برنامه تر استفاده خواهیم کرد.

وی با طرح نذر دانایی را طرحی منسجم و بسیار خوب عنوان کرد که در استان فارس شروع شده و تصریح کرد: بسیاری از فعالیت ها را ما در سطح وزارتخانه از فارس الگو میگیریم و طرح نذر دانایی را پس از اجرا شدن در فارس به سایر استانها ابلاغ کردیم.

 

برچسب ها: جشنواره ، فرهنگی ، فارس ، هنر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار