معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در سال جاری به دلیل شرایط تحریم، واکسن آنفولانزا دیر به دست ما رسید گفت: اگر افراد براساس مشاوره پزشکی احساس کردند نیاز به واکسن دارند تا نیمه دی‌ماه و قبل از فرارسیدن سرما فرصت تزریق دارند.
کد خبر: ۹۳۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 12 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمد حضوری با اشاره به اقدامات حوزه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: رسالت اصلی ما نظارت بر تولیدات مواد غذایی، توزیع دارو، شرکت‌های تولید دارو و انجام آزمایشات دقیق در سلامت غذا و داروست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: آزمایشگاه بزرگی در جهت پایش ترکیبات غذایی و دارویی در قم فعال است و در توزیع ملزومات پزشکی نیز رصد، پایش و کنترل وجود دارد.

وی در مورد واکسن آنفولانزا نیز ابراز کرد: در سال جاری به دلیل شرایط تحریم، واکسن آنفولانزا دیر به دست ما رسید، با توجه به اینکه خرید واکسن از طریق تهران است، سهمیه‌ای به قم تعلق می‌گیرد که سهمیه اختصاص‌یافته از کیفیت بالایی برخوردار بود.

حضوری عنوان کرد: تأخیر و تغییرات قیمت ازجمله مشکلات در سال جاری جهت تأمین واکسن آنفولانزا بود که دسترسی را محدود کرد و در حال حاضر فقط در داروخانه‌های دولتی و در داروخانه هلال‌احمر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در سهمیه دوم محدودیت سنی لغو شده است یادآور شد: اگر افراد براساس مشاوره پزشکی احساس کردند نیاز به واکسن دارند تا نیمه دی‌ماه و قبل از فرارسیدن سرما فرصت تزریق دارند، همچنین فاز نخست نیز قبل از آبان توزیع‌شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد تأمین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز عنوان کرد: یکی از افتخارات استان قم تهیه ماسک با قیمت ارزان بود؛ درحالی‌که ماسک در تهران 2 هزار تومان به فروش می‌رسید در قم 800 تومان عرضه می‌شد که در جهت تعادل بخشی قیمت 1300 تومان مصوب شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماسک در قم با نرخ 1000 تومان عرضه می‌شود و در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و کالاهای سلامت‌محور نظارت صورت می‌گیرد، البته تعیین قیمت با سازمان صنعت است و ما وظیفه پایش سلامت و کنترل توزیع را برعهده داریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار