معاون استاندار سمنان:
مهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه عدم توازن سرانه آرد در شهرستان‌های استان به چالشی جدی تبدیل شده است، گفت: عرضه خارج از شبکه آرد از دیگر مشکلاتی این بخش است.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳ 13 January 2021

عدم توازن سرانه آرد در شهرستان‌های استان سمنان چالشی جدی است

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا شریفی نژاد عصر چهارشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با معاونین اقتصادی فرمانداری‌های شهرستان‌های استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه به واحدهای صنفی غیرمجاز باید تکلیف شود تا به‌صورت مجاز فعالیت کنند تا هم بودجه اتاق اصناف آن شهرستان افزایش یابد هم از قاچاق کالا پرهیز شود، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت حمل‌ونقل صورت گرفته تا پایان سال، حسب دستور استاندار افزایش قیمت نان نباید ایجاد شود.

وی عدم توازن سرانه آرد در شهرستان‌ها و عرضه خارج از شبکه آرد را چالش جدی این صنف برشمرد و افزود: در راستای انجام کار مطلوب‌تر باید از شرایط سلسله‌مراتب گذر کرده به‌صورت شبکه‌ای اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه با توجه به سرانه مصرف در شهرستان‌ها تعداد نانوایی‌ها افزایش داده نشود، تصریح کرد: اگر ضرورتی برای احداث نانوایی وجود داشت از بحث جابجایی استفاده شود.

شریفی نژاد با اشاره به اینکه نان‌های صنعتی که از آرد دولتی استفاده می‌کنند مشمول قیمت‌گذاری خواهد بود، گفت: در این راستا قیمت نان‌های صنعتی در شهرستان‌ها باید رصد شود که به مردم به قیمت نرخ مصوب دولتی ارائه شود.

وی افزود: میدان‌ها عرضه مستقیم میوه و تره‌بار حسب مکاتبات وزارت کشور و دستور استانداران، تمام استان‌ها مکلف‌اند بازارهای عرضه میوه و تره‌بار را داشته باشند و از فواید آن خرید به‌صورت متمرکز و از مبدأ تولید شود و کنترل قیمت و مدیریت شهرستانی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در ادامه بابیان اینکه اطلاعات اقتصادی باید همگن شود، خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم با حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی برقرار شود و ایجاد تعامل با فرمانداری‌ها در دستور کار قرار دارد تا امور مردم به‌صورت مطلوب پیگیری شود و در هیچ جای استان کمبود نداشته و توزیع عادلانه ثروت انجام شود.

شریفی نژاد با تأکید بر اینکه شرایط استان به لحاظ جغرافیایی جمعیتی متفاوت است و ممکن است ضرایب یکسان نباشد لذا باید تلاش شود انحراف از معیار ایجاد نشود، گفت: دولت سامانه «جامع تجارت» را وارد عرصه توزیع کرد که با عملیاتی شدن این سامانه رصد توزیع کالا از مبدأ تا مقصد انجام خواهد شد تا از توزیع نامناسب و گران‌فروشی و احتکار و قاچاق کالا جلوگیری شود.

وی یادآور شد: بازرسی و نظارت از سطح بازار یکی از موضوعاتی که همواره مورد تأکید استاندار سمنان بوده و یکی از تکالیفی است که بر عهده حوزه معاونت امور اقتصادی و فرمانداران شهرستان‌ها گذاشته‌شده است.

معاون استاندار سمنان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: یکی از مواردی که در بحث عدالت اجتماعی و اعتماد مردم مهم است بحث شناسایی و جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز و فاقد پروانه است که باید فرمانداران در شهرستان‌ها با هماهنگی اماکن ورود پیداکرده و نسبت به شناسایی واحدها اقدام کنند.

شریفی نژاد بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان‌ها را در دستور کار دانست و گفت: مسئله چند قیمتی و چند نرخی بودن کالاهای عرضه‌شده در فروشگاه‌ها چالش جدی است که نیازمند رصد و پایش این مراکز است.

وی توزیع‌های سبدی در بازار و یا فروشگاه‌های عرضه کالا را ممنوع و غیرقانونی اعلام کرد و گفت: وضعیت انبارها و شناسنامه‌دار شدن انبارها از دیگر مباحث مهم است که باید به‌طورجدی دنبال شود لذا با توجه به اینکه کار شناسنامه‌دار شدن انبارها انجام‌شده ولی همچنان بحث ورود و خروجی انبارها چک نمی‌شود و وضعیت ورود و خروج کالا مشخص نیست که باید در این بحث نظارت و دقت لازم صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار