رئیس و اعضای کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر به همراه مدیر منظقه یک از روند اجرایی پروژه پارک فرامنطقه ای ولایت بازدید کردند.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 14 January 2021

در این بازدید حسین قراباغی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر با بیان اینکه پروژه پارک فرامنطقه ای ولایت با وسعتی بیش از 100 هکتار توسط شهرداری منطقه یک در حال انجام است گفت: از ماه های پیش عملیات زیرسازی جاده دسترسی و دیواره چینی در حال انجام است که شاهد پیشرفت آنها هستیم.

به گزارش تابناک همدان وی ادامه داد هدف از اجرای این پروژه تهیه و احداث نیازهای اولیه برای گردشگرانی است که پا به این پارک می گذارند و سعی بر آن است که کمترین آسیب به طبیعت وارد شود و بارگذاری های صورت پذیرفته به عنوان راه دسترسی، آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه و دیگر تاسیسات به هیچ عنوان بیش از 5 درصد از کل فضا نخواهد بود.

حسین قراباغی گفت یکی از پروژه های این چنینی که در دیگر شهرها احداث شده است پارک کوهستانی باراجین در شهر قزوین است و توانسته است بسیار موفق در پر کردن اوقات فراغت شهروندان و جذب گردشگر عمل کند.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری  گفت احداث این چنین پروژه هایی می تواند باعث جهش بزرگی در سرانه فضای سبز شهروندان همدانی باشد و همشهریان عزیز بتوانند از طبیعت بکری که در این منطقه وجود دارد استفاده ببرند و تا سالهای سال مورد استفاده بوده و باقیات صالحات است.

وی گفت تا کنون احداث پارکهای بزرگ و فرامنطقه ای در شهر همدان وجود نداشته است و بیشترین اقدامات در بحث احداث بوستان ها و پارکهای محلی بوده و برای اولین بار است که چنین اتفاقی در شهر همدان رخ می دهد.

قراباغی افزود مطابق نظراتی که در طی بازدیدهای مختلف توسط مسئولین و نمایندگان مجلس از این پارک صورت پذیرفته است جاده ورودی که از سمت شهر به طرف این پارک وجود دارد مناسب نبوده و لازم است تا جاده دسترسی که هم اکنون خارج از محدوده خدمات شهری هستند به شهرداری واگذار شده تا شاهد استانداردسازی این جاده نیز باشیم، زیرا با بازگشایی این پارک بزرگ شاهد رفت و آمد بسیار زیاد شهروندان و گردشگران خواهیم بود.

وی گفت امیدواریم تا با آماده شدن زیرساختهای اولیه این پارک هرچه سریعتر بتوانیم مقدمات لازم جهت جذب سرمایه گذار را فراهم نماییم.

دهبانی صابر مدیر منطقه یک شهرداری با اشاره به اینکه سهم پارک فرامنطقه ای ولایت در بودجه سال آینده این منطقه بسیار پررنگ و مهم دیده شده است گفت با برنامه ریزی های لازم بیش از 150 میلیارد ریال در سال آینده برای احداث این پارک در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد حفظ فضای سبز و طبیعت بکری که در این منطقه وجود دارد اولیوت ما در احداث این پارک است و با استفاده از نظرات کارشناسان متخصص در این زمینه کاشت گونه های خاصی از گیاهان مد نظر است که مقاومت های لازم را داشته باشند و برای آبیاری این فضای سبز که بسیار مهم و حیاتی است نیز تمهیداتی ویژه ای در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه یک با اشاره به مسیر دسترسی به این پارک گفت به دنبال آن هستیم تا هرچه سریعتر این مسیر در حوزه خدمات شهری قرار گرفته و با تعریف بسته های تشویقی مورد نیاز گام مهمی در توسعه جاده دسترسی این پارک فرامنطقه ای به شهر داشته باشیم.

دهبانی صابر گفت با احداث این پارک در سال اینده امیدواریم تا شاهد توسعه مکان های گردشگری و تفریحی شهر همدان باشیم و رضایتمندی شهروندان از شهر همدان را هرچه بیشتر افزایش  دهیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار