مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام از حفر یک حلقه چاه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در روستای چشمه ماهی شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، مشکل کمبود آب ۱۳ روستای مجتمع داجیوند رفع خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 19 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالله تیموری  اظهار داشت: یکی از اصلی ترین مشکلات این شهرستان تامین آب پایدار بویژه در مناطق روستایی است که برنامه ریزی گسترده ای برای حل این مسئله در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی افزود: از ۵۷ روستای دارای سکنه این شهرستان ۲۱ روستا برای تامین آب با مشکل مواجه هستند که حل این معضل نیازمند تخصیص اعتبار از سوی دستگاه های مسوول است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: هم اکنون عملیات آبرسانی به ۲ روستا و بهسازی پنج حلقه چاه در این منطقه در حال اجراست و بدین منظور نیز یک هزار و ۸۰۰ متر خط انتقال ایجاد می شود.

تیموری گفت: می توان معضل کم آبی ۱۱ روستای شهرستان هلیلان را با تخصیص فوری حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار حل کرد.

هلیلان دی ماه سال گذشته با تصویب هیات دولت از چرداول منفک و به شهرستان ارتقا یافت.

این شهرستان ۳،۵ درصد مساحت و ۲،۵ درصد جمعیت استان ایلام معادل ۲۰ هزار نفر را به خود اختصاص داده است.

امسال در اعتبارات بودجه ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه این شهرستان تخصیص یافته و با توجه به انتخاب از سوی بنیاد مستضعفان به عنوان دومین شهرستان در استان ایلام پس از ملکشاهی برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی و کلنگ زنی پروژه پتروشیمی هلیلان در شهریورماه آینده روشنی پیش روی مردمان این خطه متصور است.

استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ بیش از ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۹۵ هزار نفر در نقاط شهری و ۱۸۴ هزار نفر در روستاها زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار