رایزنی استاندار هرمزگان با معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران
تابناک-استاندار هرمزگان در دیدار با معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، راهکارهای افزایش سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی استان را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۹۳۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ 19 January 2021

به گزارش تابناک،دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان امروز با همراهی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با دکتر موسوی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در خصوص شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در هرمزگان دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر همتی با اشاره به نتایج این نشست و رایزنی در خصوص تأمین منابع مالی پروژه سد زرانی میناب، اظهار داشت: در این دیدار جزئیات پروژه سد زرانی و اهمیت اجرای آن تشریح و مقرر شد پیشنهاد وزارت نیرو در این زمینه بررسی و اقدامات بعدی برای تأمین منابع مالی پروژه از سوی بانک توسعه اسلامی انجام شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه اجرای سد در شرق استان، برای کنترل سیلاب و افزایش ذخایر آبی به منظور تأمین منابع بخش کشاورزی و آب شرب این منطقه یک ضرورت به شمار می رود، افزود: در صورت تصویب و اجرایی شدن این پیشنهاد، بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه سد زرانی میناب از طریق بانک توسعه اسلامی و بخش دیگری آن از سایر منابع در اختیار آب منطقه ای هرمزگان تأمین می شود.

همتی، همچنین رایزنی در خصوص تأمین منابع مالی خارجی برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های بخش کشاورزی و شیلات را یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست عنوان و تصریح کرد: متقاضیان سرمایه گذاری در صنعت پرورش میگو طی سه سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته و این روند افزایشی در سال آینده چشمگیرتر خواهد بود و با برنامه ریزی های انجام شده، سال آینده شاهد جهش و شتاب مطلوبی در زمینه رشد مزارع پرورش میگو و تولیدات این مزارع در استان خواهیم بود.

استاندار هرمزگان با اشاره به وجود ذخایر غنی معدنی در استان به عنوان پشتوانه و محرک توسعه صنایع، بیان کرد: در صورت تجهیز و فرآوری مواد معدنی، جهش واقعی و چشمگیری در اقتصاد کشور ایجاد می شود و با اکتشاف پهنه های مختلف در استان که تا کنون بخش زیادی از مطالعات آن انجام شده است، جایگاه استان در بخش معدن ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری خارجی یکی از بسترهای کسب توفیقات بیشتر در این حوزه است که اگر بتوانیم زمینه و ابزار قانونی لازم برای تحقق آن را فراهم کنیم، با توجه به توانمندی ها و امکانات تجهیزاتی، فنی و مهندسی داخلی، علاوه بر افزایش اشتغال و رونق مناطق کمترتوسعه یافته، با صادرات صادرات مواد معدنی فرآوری شده، ارزش افزوده بیشتری عاید کشور و بهره برداران این بخش خواهد شد.


استاندار هرمزگان گفت: در نشست امروز ظرفیت های مختلف بخش صنعت، معدن و کشاورزی و نقش آن در کمک به توسعه استان در دیدار با رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران تشریح شد و تصمیمات لازم به منظور استفاده از ظرفیت های این سازمان اتخاذ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار