مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس در خصوص افزایش مصرف گاز و ارتباط آن با افزایش خاموشی نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروگاه‌های تولید برق از منبع انرژی گازی استفاده کرده تا امکان تولید برق را داشته باشند و با توجه به اینکه طی روزهای آینده شاهد کاهش شدید دما در سطح کشور خواهیم بود در راستای کاهش خاموشی‌های برق در سطح استان لذا بهره برداران بایستی حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف انرژی داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 20 January 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: جلال زراعت پیشه  بیان کرد: با توجه به استقبال مردم و سرمایه گذاران از ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان شاهد هستیم که در مناطق مختلفی از فارس نیروگاه‌های خورشیدی در حال فعالیت اند که از جمله این نیروگاه‌های خورشیدی می‌توان به نیروگاه شهرستان سروستان اشاره کرد.

وی افزود: طی سه سال اخیر نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان فارس رشد قابل توجه‌ای داشته است و این نیروگاه‌ها با جذب نیروی خورشیدی این نیرو را به انرژی پاک تبدیل می‌کنند البته در راستای حمایت از این کسب و کارها نیز وزارت نیرو با خرید تضمینی برق تولید شده در این نیروگاه‌ها ضمن حمایت از این افراد هزینه‌های تولید برق را نیز کاهش داده است.

زراعت پیشه افزود: این شرکت با امضای تفاهم نامه با کمیته امداد در استان برای بیش از ١٠٠ مددجو امکان ایجاد برق از طریق نصب پنل خورشیدی بروی سقف منازل آنان را فراهم کرد که این افراد ضمن فروش برق تولیدی به وزارت نیرو از مزایای این پنل ها نیز بهره مند خواهند شد.

او ادامه داد: در این طرح نیمی از هزینه ایجاد، نصب و بهره برداری از پنل‌های خورشیدی با ارائه تسهیلات بوده و نیمی دیگر از این هزینه‌ها توسط کمیته امداد امام خمینی پرداخت شده است.

وی در خصوص افزایش مصرف گاز و ارتباط آن با افزایش خاموشی نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروگاه‌های تولید برق از منبع انرژی گازی استفاده کرده تا امکان تولید برق را داشته باشند و با توجه به اینکه طی روزهای آینده شاهد کاهش شدید دما در سطح کشور خواهیم بود در راستای کاهش خاموشی‌های برق در سطح استان لذا بهره برداران بایستی حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف انرژی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار