معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان:
تابناک-معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری هرمزگان تاکید کرد: حمایت از کشاورزان جنوب کشور به ویژه هرمزگان با توسعه کشت های گلخانه ای با اعطای تسهیلات مناسبی یارانه‌ای به صورت جدی در دستور کار مجلس قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 21 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،ایرج حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در نشست با باغداران و گلخانه داران شهرستان رودان با حضور رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و معاونین وزرای جهاد کشاورزی و نیرو عنوان کرد: حوزه تحقیقات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی نیازمند تقویت ویژه است تا کشاورزان کشور بیس از این دچار متضرر نشوند.

وی افزود: از بین رفتن سرمایه های کشاورزان که با هزینه های سرساماور ایجاد کرده اند در پی بروز آفات و حوادث مترقبه نشان از نبود تحقیقات مناسب علمی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ابراز داشت: در صورت توسعه روش های جدید علمی در بخش کشاورزی شاهد تحمیل خسارت ها نظیر آفات درختان لیمو و مرکبات و مزارع کشاورزی نخواهیم بود و یا به حداقل می رسد.

حیدری اضافه کرد: در صورت پیش بینی دقیق تغییرات آب و هوایی و اتخاذ تدابیر مناسب پیشگیری شاهد کاهش خسارت های وارده در بخش کشاورزی خواهیم بود.

وی گفت: تحقیقات در بخش کشاورزی ضروری است به دانشگاه ها سپرده شود تا کارآمد و با خروجی مناسب باشد و وزارتخانه تنها به حوزه اجرایی بپردازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ادامه داد: بودجه دستگاه های اجرایی در حوزه تحقیقات و پژوهش ناچیز است.

حیدری بیان کرد: حمایت از کشاورزان جنوب کشور به ویژه هرمزگان با توسعه کشت های گلخانه ای با اعطا تسهیلات مناسب یارانه ای به صورت جدی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: سیاستی که مجلس و دولت در اعطا تسهیلات یارانه ای به بخش آبیاری تحت فشار دنبال کردن با توجه ظرفیت های که هرمزگان در زمینه کشت های گلخانه ای دارد با اعطا تسهیلات مناسب یارانه ای این نو کشت به صورت ویژه حمایت و توسعه داده شود.


وی بیان داشت: بیمه محصولات کشاورزی تولیدی در هرمزگان موضوع مهم دیگری است که نیازمند توجه است.

حیدری افزود: از تصمیمات ناگهانی و غیرمنتظره، خلق الساعه نظیر توقف صادرات محصولات کشاورزی در اوج برداشت محصولات که صدمات سنگینی به بخش کشاورزی وارد می کند جلوگیری شود.


وی ابراز داشت: در زمینه بازار هدف، بازاریابی و صادرات باید وحدت رویه مشخص حاکم باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: رعایت تقویم های زراعی در مناطق مختلف کشور و جلوگیری از کشت همزمان محصولات موضوع مهم دیگری است که جهاد کشاورزی باید دنبال کند.

انتهای پیام/ ز37

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار