رییس قوه قضاییه در سمنان:
باشگاه خبرنگاران جوان: حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: عدالت خواست مردم و مسئولان نظام است و همه بخش های نظام باید خود را برای اجرای آن موظف بدانند.
کد خبر: ۹۳۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ 21 January 2021

باید به دنبال نظام اداری عادلانه باشیم

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای اداری استان با قدردانی از تلاش های مسئولان این استان گفت : عدالت مبنا و اساس نظام و موضوع محوری است که همه بخش های نظام باید خودشان را برای اجرای آن موظف بدانند.

او با بیان اینکه باید به دنبال نظام اداری عادلانه باشیم  گفت : توجه قانون و قانون مداری اصل باشد و هیچ کس به خود اجازه ندهد قانون و حقوق عامه را نادیده بگیرد.

رئیس دستگاه قضا گفت : در توجه به قانون و نظام اداری عادلانه ، شناخت حق ، گرایش حق و ایستادگی پای آن سه اصل اساسی است .

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه قانون مداری ملاک اجرای عدالت است افزود: در مقابل عدالت فساد وجود دارد و فساد به معنی خارج شدن از اعتدال است که می تواند بزرگ یا کوچک باشد.

او با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی قانون گذاری دارد تاکید کرد : همه دستگاه های اجرایی باید این قانون را اجرا کنند تا در نگاه مردم اعتماد آفرینی داشته باشیم و اجرای عدالت تضمین شود. 

رئیس دستگاه قضا گفت: برای کار و تلاش در کشور نیروی انسانی کارآمد و جوان و ذخایر ارزشمندی داریم و در استان سمنان نیز ذخایر مادی و معنوی خوبی وجود دارد .

او از معدن ، کشاورزی ، صنعت به عنوان عرصه های خوب تولید در استان سمنان یاد کرد و گفت: این عرصه ها می توانند رونق بیشتری داشته باشند.

او تاکید کرد : هر چند شاخص کسب و کار در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است ، باید موانع را از جلوی پای کارآفرین و سرمایه گذار برداشت.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه قاچاق یکی از موانع تولید است گفت : دستگاه قضا باید تلاش کند تا تسهیلات به تولید کنندگان داده شود و این تسهیلات برای دلالان نیست .

حجت الاسلام رئیسی گفت: تولید کننده باید پشتیبانی حقوقی ، مالی و قضایی داشته باشد و در بازار داخلی و خارجی نیز باید احساس کند از او پشتیبانی می شود.

او با تاکید بر لزوم نظارت از زنجیره تامین تا مصرف گفت : اگر نظارت نباشد ، حق مصرف کننده و تولید کننده ضایع می شود که نتیجه آن این است که مردم حس می کنند در بازار بی مدیریتی است .

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: مدیریت بازار در عرصه زندگی مردم راه را بر سوداگران و متخلفان سخت و تنگ و برای فعال اقتصادی باز می کند.

حجت الاسلام رئیسی با یادآوری تشکیل دادگاه تخصصی و تجاری در مرکز ( تهران) گفت: فعال کردن شعبه های این دادگاه در مراکز استان ها پیگیری می شود تا تولید کنندگان بتوانند از نظر کارشناسان اقتصادی ، نظامی ، مالی و صادراتی استفاده کنند.

او بر لزوم فعال کردن نظام داوری تاکید کرد و گفت:  فعال کردن این نظام در شوراهای حل اختلاف  سبب تحول در مسائل اقتصادی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار