مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: گردشگری سلامت در کردستان با توجه به همجواری با عراق ظرفیت مهمی است که کمترین بهره از آن برده شده است.
کد خبر: ۹۳۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 24 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، یعقوب گویلیان اظهار داشت: عدم برنامه‌ریزی و سیستماتیک نبودن کار‌ها در حوزه گردشگری سلامت در کردستان موجب شده این استان از این ظرفیت کم بهره باشد.

وی یادآور شد: ضروری است با برنامه‌ریزی و فعالیت آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی به‌ویژه در اقلیم کردستان عراق برای مسافرانی که با اهداف گردشگری سلامت و یا حتی تفریحی قصد ورود به کشور را دارند در داخل کردستان برنامه‌ریزی کنیم.

گویلیان با بیان اینکه ۹۰ درصد گردشگران عراقی بدون برنامه‌ریزی وارد کشور می‌شوند افزود: با توجه به اینکه بیشتر گردشگران عراقی از مرز باشماق و استان کردستان وارد کشور می‌شوند باید از این فرصت و ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به اینکه گردشگران عراقی نسبت به گردشگران دیگر هزینه بیشتری صرف می‌کنند تاکید کرد: ۵۵ درصد گردشگران ورودی از کشور عراق به ایران گردشگران سلامت هستند بنابراین فرصت خوبی است که بخشی از آن‌ها در خود کردستان بمانند و کسانی هم که قصد سفر به استان دیگری دارند در این استان برای آنان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اضافه کرد: باید استان و کشور معرفی شده و ظرفیت‌های گردشگری سلامت برای گردشگر خارجی تبیین شود.

وی گفت: می‌توان طی بسته‌های اطلاع‌رسانی مراکز پزشکی، پزشکان و هزینه‌ها و امکانات اطلاع‌رسانی شود که گردشگر با علم و آگاهی به شرایط رغبت بیشتری برای سفر به استان یا دیگر نقاط کشور داشته باشد.

گویلیان یادآور شد: رونق گردشگری سلامت می‌تواند اقتصاد منطقه را متاثر کند، به اشتغالزایی و درآمد بیانجامد و توسعه منطقه‌ای را به دنبال داشته باشد بنابراین باید به صورت جدی‌تری به تقویت آن بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد از این ظرفیت کشور همسایه کمترین استفاده را کردیم اظهار داشت: قرار است انجمن دفاتر گردشگری بتوانند در باشماق صدرو ویزا را انجام دهند.

گویلیان پایین بودن قیمت نسبی خدمات، مجهز بودن مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی، تجانس و نزدیکی فرهنگی و زبانی با اقلیم کردستان عراق، تربیت پزشک توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ظرفیت بالای گیاهان دارویی و تب سوزنی و وجود چشمه‌های طبیعی آب درمانی همچون باباگورگور را از ظرفیت‌های مهم گردشگری کردستان دانست که باید تقویت شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار