در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی که روز دوشنبه با حضور رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد اعضا گزارش‌هایی از آمادگی قم برای برگزاری مراسم های ویژه دهه فجر ارائه کردند.
کد خبر: ۹۳۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 26 January 2021

به گزارش تابناک قم، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در این مراسم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، بیان کرد: ۲۴ کارگروه تخصصی برای برگزاری دهه فجر انقلاب اسلامی در استان قم تشکیل شده است.

نصرت الله لطفی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی باید با شکوه هرچه تمام تری برگزار شود.

به گفته لطفی، حضور پرشور مردم در دهه فجر انقلاب اسلامی می‌تواند یک سال تلاش دشمن برای ناامیدی و جدایی مردم از حاکمیت را خنثی کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم اضافه کرد: مراسم ۲۲ بهمن ماه برغم وجود کرونا نباید به تعطیلی کشانده شود.

لطفی افزود: راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن ماه بصورت خودرویی و ترکیبی از حضور اتومبیل های شخصی و موتور سیکلت خواهد بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم یادآور شد: برخی از مسئولان با حضور موتورسیکلت در راهپیمایی ۲۲ بهمن مخالف بودند اما با توجه به ضرورت بسترسازی لازم برای حضور تمام اقشار با حضور مورتورسیکلت ها در این آیین موافقت شد.

وی بیان کرد: بیت واقعی امام راحل، در قم است و بسترسازی اصلی انقلاب در این محل شکل گرفته است و در طول دهه فجر به صورت نمادین با حضور جمعی از مردم برنامه هایی در بیت تاریخی امام راحل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه مهمانی لاله ها و حرکت نمادین ۱۲ بهمن ماه طبق روال هر سال با ساماندهی عده ای از مردم برگزار خواهد شد و تعطیل نیست.

فرماندار قم نیز در ادامه جلسه، اظهار کرد: از نظر امنیتی و اجتماعی تمام شرایط برای برگزاری مراسم دهه فجر امسال آماده است.

مرتضی حیدری ادامه داد: در اوج استیصال دشمن و اوج اقتدار نظام اسلامی امسال شاهد برپایی راهپیمایی خودرویی خواهیم بود.

به گفته وی، دولت ها در طول ۴۰ سال گذشته آمده و رفته اند و نباید به نحوی برخی مطالب منعکس شود که منجر به ناکارآمدی نظام تعبیر شود.

حیدری یادآور شد: بن بست اخلاقی و اجتماعی دموکراسی جهان غرب رسالت جمهوری اسلامی در برپایی مراسم دهه فجر را سنگین تر می کند.

به یادآور شد: باید از فرصت بن بست دموکراسی به وجود آمده در اردوگاه جهان استکبار برای به رخ کشیدن مزیت های جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در این جلسه، بیان کرد: جامعه هدف ما در حوزه قرآن و تشکل ها ناظر بر عموم مردم، نوجوانان و بانوان است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده افزود: به همین منظور پایگاه هایی برای قرائت و آشنایی این سه دسته از مردم با قرآن در سطح منازل، مساجد و پایگاه ها در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: ۸۰ برنامه قرآنی در دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح استان قم پیش بینی شده که ناظر بر ارتباط بین انقلاب اسلامی و آیات وحی خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز ابراز کرد: ۴ کمیته اجرایی، فرهنگی، اطلاع رسانی و کمیته ایمنی و حمل ونقل برای همین منظور برای آماده سازی فضای شهری در شهرداری قم تشکیل شده‌است.

سید امیرسامع اضافه کرد: رونمایی از پلاک های جدید به نام شهدا، آماده سازی المان ها ویژه دهه فجر و تبلیغات محیطی در حال انجام است.

به گفته وی، اجرایی سرود، غرس درخت و حرکت خودرویی برنامه ریزی شده از دیگر برنامه های شهرداری قم در دهه فجر خواهد بود.

سامع تاکید کرد: پیاده راه سازی خیابان انقلاب اسلامی به صورت کامل آماده شده و در دهه فجر همزمان با چند طرح تفریحی و فضای سبز بصورت رسمی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در بخش پایانی این مراسم گفت: شرایط آموزش و پرورش بخاطر کرونا با وضعیت خاصی روبه رو شده است.

حمیدرضا شیخ الاسلام اضافه کرد: برای برگزاری مراسم ۲۲ بهمن ماه از آبان ماه سال جاری کارگروه هایی تشکیل و مشغول آماده سازی برنامه های پیش بینی شده هستند.

به گفته وی، بیش از ۲ میلیون دانش آموز در یکی از کارگروه های آموزش پرورش که استارت آن از قم زده شده تولید محتوا داشته اند.

شیخ الاسلام یادآور شد: نواختن زنگ انقلاب، تجلیل از افراد موثر در انقلاب و پخش سرود از دیگر برنامه های آموزش و پرورش قم در این مراسم خواهد بود.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار