معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سهم آرادکوه در انتشار بوی نامطبوع جنوب پایتخت ۴۵ درصد است، گفت: مجتمع دفع و ‌پردازش ‌پسماند آرادکوه به‌منظور کاهش شدت بوی نامطبوع جنوب شهر تهران تا پایان دولت دوازدهم تعیین تکلیف می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 26 January 2021

 

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی حفاظت محیط زیست امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه شورای عالی محیط زیست، تکلیف ‌پسماندها و سرمایه‌گذاری‌ها و ضوابط اجرایی آن مشخص و پیشنهادات هماهنگ شده سازمان حفاظت محیط زیست با دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت، نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و صمت تصویب شد.

وی در رابطه با بوی نامطبوع آرادکوه گفت: گزارش تفصیلی در مورد بوی نامطبوع جنوب شهر تهران در شورای عالی محیط زیست ارائه و قرار شد تا از شدت بوی نامطبوع کاسته شود و مذاکراتی با شهرداری انجام گیرد تا در مورد آرادکوه تصمیم نهایی گرفته شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بررسی‌هایی که شهرداری انجام داده، نشان می‌دهد ۲۲ درصد بوی نامطبوع جنوب شهر تهران مربوط به آرادکوه است اما بررسی‌های سازمان حفاظت محیط زیست نشان می‌دهد بیش از ۴۵ درصد بوی نامطبوع جنوب شهر تهران به آرادکوه مرتبط است.

کلانتری از تعیین تکلیف مجتمع دفع و ‌پردازش ‌پسماند آرادکوه به‌منظور کاهش شدت بوی نامطبوع جنوب شهر تهران تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و افزود: رئیس جمهور دستور داده‌اند در شش ماهه باقی مانده از دولت دوازدهم این مسأله قطعی شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش وسعت مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، بیان کرد: حدود ۶۸۰ هزار هکتار به وسعت مناطق چهارگانه اضافه شده است و وسعت این مناطق به حدود ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است.

معاون رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع در دولت تدبیر و امید بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار بر وسعت مناطق چهارگانه افزوده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار