مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: ۴ پروژه حوزه آب در شهرستان‌های دهگلان، سروآباد و سقز و یک پروژه فاضلاب در کامیاران با اعتبار مجموع بیش از ۴۸۸ میلیارد ریال دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 26 January 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان،   مهندس محمدحسین محمدی اظهار کرد: مهمترین پروژه‌ای که در این ایام مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران می‌باشد.
وی افزود: در حال حاضر جمعیت شهر کامیاران بیش از ۶۵ هزار نفر و تعداد انشعابات فاضلاب در این شهر بیش از ۲۰ هزار فقره انشعاب می‌باشد.
مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح ایجاد تأسیسات تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران با اعتباری به میزان ۴۵۰ میلیارد ریال و برای جمعیت بیش از ۱۰۵ هزار نفر در سال ۱۴۰۹ که سال افق طرح می‌باشد، راه اندازی شده است.
مهندس محمدی تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب این شهر با ظرفیت تصفیه ۱۸ هزار و ۱۱۴ مترمکعب در شبانه روز برای افق طرح راه اندازی شده و طول شبکه و خط انتقال اجرا شده در این طرح ۱۹ کیلومتر می‌باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۸ تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌ها و یک تصفیه خانه فاضلاب روستایی استان در مدار می‌باشد، افزود: با بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران، تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در استان به ۱۰ واحد خواهد رسید.
وی در ادامه افزود: پروژه‌های آبرسانی به روستای حسین آباد در شهرستان سروآباد و حفر، تجهیز و برق رسانی ۲ حلقه چاه در شهرستان دهگلان نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسند.
مدیرعامل آبفا کردستان افزود: ۲ چاه شماره ۴ و ۵ در شهرستان دهگلان با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال و آبرسانی به روستای حسین آباد با ۲۴ میلیارد ریال اعتبار دیگر طرح‌هایی هستند که در ایام دهه فجر امسال در کردستان افتتاح خواهند شد.

مهندس محمدی خاطرنشان کرد: احداث خط انتقال آب در داخل شهر سقز با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال دیگر پروژه‌ای است که دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار