شهردار کرمانشاه:
شهردار کرمانشاه گفت: واقعا متاسفم بخاطر این طرز برخورد که شهرداران دیگر را به خاطر کارهای نکرده بازخواست نمی کنند ولی من به خاطر فعالیت ها و پروژه های که انجام می‌دهم بازخواست می شوم.
کد خبر: ۹۳۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 26 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ، سعید طلوعی شهردار کرمانشاه امروز در نشست خبری که در سالن جلسات  شهرداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: در تهران که شهردار یکی از مناطق بودم، تونل «توحید» در محدوده منطقه من در حال ساخت بود و روزشمار برای پایان کار نصب شده بود و اینجا در کرمانشاه روزشمار من این است که کی از دست اینها فرار کنم و بروم.

وی با اشاره به اینکه بخاطر فعالیت بازخواست می شوم ، خاطر نشان کرد: در پروژه تله کابین سنگ اندازی می کنند خواستم  بعد از ۲۰ سال رویای مردم‌ کرمانشاه را محقق کنیم، اما بعضی ها می روند و از دو تا مشکل جوشکاری عکس می گیرند و مسئله را بزرگ می کنند و به‌اصطلاح چوب لای چرخ کار می گذارند و مانع انجام آن می شوند.

شهردار کرمانشاه افزود: در هر کاری مشکل و ایراد  وجود دارد، اما این افراد اگر  خیرخواه مردم و شهر هستند چرا به خود ما نمی گویند که ایراد را برطرف کنیم و چرا جار و جنجال راه می اندازند. اگر خیرخواه هستید به من بگویید من مشکل را رفع می‌کنم، اما بگذارید کار شهر پیش برو د و مردم طعم شادی را بچشند.

طلوعی تاکید کرد: تا زمانی که شهردار هستم نمی گذارم یک ریال از اموال شهر و مردم حیف و میل شود و به جرات می‌گویم پاکترین دوران شهرداری کرمانشاه مربوط به همین دو سال اخیر است، برخی از افراد سرمایه گذاران را فراری می‌دهند و این واقعا جای تاسف دارد.

به گفته این مسئول، اگر سرمایه گذار در این شهر بیاید به دنبال آن درآمد، اشتغالزایی و شور نشاط  هم می آید. باید کمی دیدمان را باز کنیم و اجازه دهیم سرمایه گذاران بیایند و در این شهر کار کنند.

شهردار کرمانشاه با اشاره به عملکرد خود طی این مدت در شهرداری، تصریح کرد: طی این مدتی که من شهردار بوده ام ۲۰۰ هزار تن آسفالت در این شهر ریخته ایم، ولی آنچنان که باید به چشم نمی آید، چون حجم مشکلات شهر بالاست و مردم هم انتظار دارند و حق دارند .

وی گفت:برخی مالکان واحدهای تجاری در بخش انتهایی مغازه هایشان، از قسمت مسکونی کم کرده و به بخش تجاری اضافه کرده اند که این کار تخلف است و باید جریمه بدهند. این جریمه ها حق مردم این شهر است و پول این مردم است و امورات مردم شهر از محل این درآمدها می چرخدوقتی کسی چنین تخلفی انجام داده و میلیاردها تومان سود از قبل این کار عایدش شده باید جریمه پرداخت کند و حق مردم شهر را بدهد و کاشت نیوجرسی یکی از راه های وصول طلب شهرداری است.

تله کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی است

در ادامه نشست وحید شامبیاتی مشاور شهردار کرمانشاه در سرمایه گذاری گفت: طراحی سازه ای و فنی پروژه تله کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی است.

وی خاطر نشان کرد: طراحی و محاسبات خط تله کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی انجام شده و کد تاییدیه آن در سایت جهانی به ثبت رسیده است و  شرکت اشکوفر اتریش که یک شرکت قدَر در این زمینه در سطح بین المللی است که استانداردهای لحاظ شده در این پروژه را تایید کرده است.

مشاور شهردار کرمانشاه در امور سرمایه گذاری به مباحث مطرح شده اداره استاندارد استان در خصوص عدم انطباق پروژه بر اساس استاندارد ها اشاره کرد و گفت: پروژه تله کابین کرمانشاه با توجه به محاسبات زمین و خاک منطقه با نرم افزارهای تخصصی سازه ای طراحی و آنالیز شده و تمام محاسبات نیز برای این اداره ارسال شده است.

شامبیاتی با اشاره به گزارش اداره استاندارد استان در خصوص وجود ۲۰۰ مورد ایراد اجرایی در پروژه تله کابین کرمانشاه، بیان کرد: خط تله کابین بر اساس مستنداتی که به این اداره ارائه شده، شامل ۲۳ هزار قطعه اجرایی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این ایرادات، مشکلات فنی و مهندسی نبوده که امنیت پروژه را به خطر بیندازد، تصریح کرد: این ایرادات مطرحی تنها مشکلات قطعه بود که اکثراً به دلیل عدم انطباق جوش بوده و به راحتی رفع شده است.

شامبیاتی با تاکید بر اینکه به دقت استانداردهای جهانی در اجرای این پروژه رعایت می شود، بیان کرد: تاییدیه آزمایش بتن ریزی در پروژه تله کابین کرمانشاه آزمایشگاه مکانیک خاک برای سنجش میزان مقاومت هر پایه است.

وی تصریح کرد: بازرسی بعد از نصب آرماتور ها و قبل از بتن ریزی پایه ها انجام می شود که در صورت وجود هر گونه مشکل بتن‌ریزی ریزی صورت نمی‌گیرد و حتی اگر بعد از بتن ریزی، آزمایشگاه مکانیک خاک مقاومت بتن را تایید نکند آن را تخریب می کنیم.

مشاور شهردار کرمانشاه در امور سرمایه گذاری با گلایه مندی از سازمان استاندارد، گفت: با توجه به وعده راه اندازی خط تله کابین به همشهریان و استاندار کرمانشاه در سال جاری، هم اکنون ۱۰ روز از درخواست برای بازرسی سازمان استاندارد از ایستگاه تیک آف هستیم که متاسفانه تاکنون صورت نگرفته است.


شامبیاتی با بیان اینکه در هر پروژه‌ای درصدی از خطا و اشکالات وجود دارد، افزود: حتی اگر ایرادات پروژه تله‌کابین کرمانشاه به ۵۰۰ مورد برسد در مجموع ایراد این پروژه ۲.۷ درصد می شود که یعنی بیش از ۹۷ درصد پروژه هیچ مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ایرادات گفته شده در هر مرحله از بازرسی و نظارت اداره استاندارد برطرف شده است، ادامه داد: بدون تاییدیه بازرسی سازمان استاندارد در یک مرحله، کار را در مرحله بعد شروع نمی کنیم و باید سازمان استاندارد برای دیدن و مطرح کردن ایرادات و اشکالات بر روند اجرای پروژه نظارت کند.

شامبیاتی به استانداردهای موجود اشاره کرد و گفت: استانداردهای جهانی شامل ۲۰۰ مورد است که متاسفانه این تعداد در کشورمان به ۲۳ مورد می رسد و همین امر باعث می شود بازرسین سازمان استاندارد با بسیاری از موارد تله کابین آشنایی نداشته باشند.

وی با اشاره به تاریخ آخرین بازدید اداره استاندارد از پروژه تله کابین کرمانشاه، اظهار کرد: آخرین بازدید این اداره در تاریخ ۲۰ آبان ماه سال جاری و بعد از ساخت سه پایه از پایه های این پروژه بوده که کل این پایه ها ۱۲۰ قطعه اتصالی داشته است.

به گفته مشاور شهردار کرمانشاه در امور تله‌کابین، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از پایه های این پروژه ساخته شده و از این تعداد حدود ۶۰ درصد آن نصب شده است.

شامبیاتی از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه تله کابین کرمانشاه خبر داد و گفت: اجرای این پروژه را در چند جبهه پیش می بریم که یکی از این جبهه ها بحث ساخت پایه ها است و هم اکنون پیشرفت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل ۱۱ پایه می شود، تاکید کرد: پایه شماره هشت پروژه تله کابین کرمانشاه یکی از بزرگ‌ترین پایه‌های تله‌کابین در سطح کشور است.

اولین فرهنگسرای تخصصی "رسانه" سال آینده در کرمانشاه راه اندازی می شود

درادامه مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: در تلاش هستیم تا سال آینده اولین فرهنگسرای تخصصی در حوزه رسانه را در کرمانشاه راه اندازی کنیم زیرا دومین سرفصل کاری ما این است که در کنار شهروندپروری، حسن تعلق شهروندان به شهر کرمانشاه را افزایش دهیم و در همین راستا تقویم روزداشت های کرمانشاه را تدوین کردیم.

وی خاطر نشان کرد: کرمانشاه دارای گنجینه غنی از بزرگان و مفاخر است  ما در تقویم هر روز را به نام یکی ازبزرگان و اماکن شهر نامگذاری کردیم که هرسال متناسب با آن برنامه هایی برگزار شود.

عبدالمالکی تصریح کرد: هشت برنامه تجلیل از مفاخر شهر کرمانشاه انجام شده که در اواخر بهمن ماه هم نهمین برنامه برگزار شده و از یکی ازبزرگترین مفاخر دفاع مقدس امیر "برات پور" طراح عملیات H3 تجلیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: خانه گرافیک، راه اندازی خانه تشکل های غیردولتی، راه اندازی خانه سرود و موسیقی را از جمله برنامه های سازمان فرهنگی از جمله برنامه های این نهاد است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار