سومین رزمایش پیشگیری از ویروس کرونا روز چهارشنبه با هدف غربالگری ۶۰ هزار نفر در محلات حاشیه‌ای شهر اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲ 27 January 2021

فرماندار اردبیل در آغاز سومین رزمایش کرونا در شهر اردبیل گفت: این رزمایش در محلات وحدت اردبیل برای غربالگری و خدمات‌دهی بهداشتی، درمانی و قرنطینه به افراد مشکوک و مبتلا انجام می‌شود.

مسعود امامی یگانه با بیان اینکه دراین رزمایش ۶۰ هزار نفر در محلات وحدت اردبیل تحت غربالگری قرار می‌گیرند، افزود: هشت هزار و ۳۰۰ نفر افراد پرخطر دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار شناسایی شده و تحت خدمات دهی قرار می‌گیرند.

فرماندار اردبیل اظهارکرد: غربالگری به صورت خانه به خانه و حضور در اماکن، اصناف و مراکز انجام می‌شود تا با همکاری مردم و دستگاه‌های متولی زنجیره ویروس کرونا قطع شود.

فرماندار اردبیل گفت: در حال حاضر وضعیت شهر اردبیل از لحاظ شرایط کرونایی آبی است ولی این وضعیت شکننده بوده و باید همگان همچنان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، دوری از دورهمی‌ها و زدن ماسک پایبند باشند تا به شرایط سخت باز نگردیم.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش پیشگیری و مقابله با کرونا در محلات پرتردد شهر اردبیل ادامه خواهد داشت.

هفت هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی یک ماه گذشته سه بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار