معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: برآوردهای اولیه بیانگر این مطلب است که سرمای اخیر خسارت یک هزار میلیارد تومانی به باغ‌ها و مزارع کشاورزی استان وارد کرده است.
کد خبر: ۹۳۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 27 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمود رضایی کوچی، با اشاره به سفر روز گذشته رییس سازمان مدیریت بحران کشور به فارس و بررسی خسارت‌های ناشی از سرمازدگی در این استان افزود: خسارت‌های وارد شده عمدتا به حوزه باغ های مرکبات در شرق استان وارد شده و در مجموع حدود ۳۰ هزار هکتار از باغ ها حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دچار آسیب شده‌اند.
وی ادامه داد: بر همین اساس بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های داراب، فسا، جهرم، قیرو کارزین و فیروزآباد با هدف بررسی میزان خسارت‌های وارده انجام شد و نتایج ارزیابی‌ها را نیز به ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان برنامه و بودجه منتقل کردیم که امیدواریم امکان حمایت از کشاورزان و باغداران فراهم شود.
او اظهار داشت: این حمایت‌ها در قالب پرداخت تسهیلات و مهلت دهی به کشاورزان برای پرداخت قسط وام صورت خواهد گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: کشاورزان هم باید از طریق جهاد کشاورزی به سمت الگوهای کشت مقاوم‌تر و الگوهای ترکیبی بروند تا خسارت‌های احتمالی کاهش یابد.
رضایی افزود: علاوه بر بحث سرمازدگی و خسارت‌های وارد شده به کشاورزان و باغداران، خسارت‌های ناشی از سیل، زلزله و همچنین هجوم ملخ‌ها نیز بررسی و دنبال خواهد شد.



برچسب ها: سرما ، خسارت ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار