مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۵۰ عملیات تخریب و قلع و قمع بناهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این استان در سال جاری اجرا شد که شهرستان اراک با ۲۴ مورد، بیشترین عملکرد را خود اختصاص داد و شهرستان‌های شازند و ساوه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
کد خبر: ۹۳۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 27 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، «علی ابراهیمی در بازدید از اراضی روستای مرزیجران افزود:این موارد به صورت قطعه بندی، فنس کشی و بناهای نیمه کاره در اراضی کشاورزی استان مرکزی ایجاد شده بود که در راستای حفظ کاربری اراضی، بناهای موجود تخریب و قلع و قمع شد. وی با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی باید با هماهنگی این سازمان انجام شود، از شهروندان خواست از هرگونه خرید و فروش اراضی کشاورزی که عده‌ای سود جو آن‌ها را به صورت قطعات ۲ هزار و یک هزار و ۵۰۰ متری تقسیم و به مردم می فروشند، خودداری کنند.
ابراهیمی گفت: ۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه مرزیجان شهرستان اراک که به قطعات یک هزار متری تبدیل و در حال ساخت بودند که از طریق یگان حفاظت اراضی کشاورزی پیگیری و آزاد سازی شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه سازمان جهاد کشاورزی است، شهرداری‌ها در داخل و دهیاری‌ها در خارج حریم شهرها موظف به تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز بوده و نیاز است دستگاه‌های مربوطه این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: همشهریان در صورت مشاهده ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی می توانند از طریق سامانه ۱۳۱ موارد را به سازمان جهاد کشاورزی استان منعکس کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار