معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:
خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه کمیته استانی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با اشاره به کمبود نیروی متخصص و کارآمد در استان به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی کردستان در بحث اشتغال گفت: توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش‌های مهارتی یکی از ارکان اصلی رفع این مشکل در سطح استان است.
کد خبر: ۹۳۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 01 February 2021

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان؛ خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه کمیته استانی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با اشاره به کمبود نیروی متخصص و کارآمد در استان به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی کردستان در بحث اشتغال گفت: توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش‌های مهارتی یکی از ارکان اصلی رفع این مشکل در سطح استان است.
جعفری افزود: با توجه به تنوع مشاغل و نیاز استان به مشاغل نوین و لزوم پاسداشت و حفظ مشاغل موجود لازم است آموزش‌های مهارتی با هدف تامین این نیاز‌ها پایه ریزی و اجرایی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و منطقه را از دیگر اهداف استانداری کردستان ذکر کرد و گفت: نیاز سنجی مناسب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود منطقه‌ای در راستای افزایش تولیدات داخلی و کمک بهره وری تولید از طریق اشاعه و گسترش فرهنگ مهارت آموزی از دیگر اهداف استان در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار است که لازمه دستیابی به این مهم مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط در پیشبرد اهداف و برنامه ریزی‌های صورت گرفته می‌باشد.
در ادامه سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به آموزش بیش از ۴۰۰۰ نفر از جوانان کردستانی در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کارواقعی از سال ۱۳۹۶ تا کنون بیان داشت: یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای که طی آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز از استادکار به مهارت آموز همزمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌گردد طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.
وی آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه‌های اقتصادی فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار ماهر، کاهش هزینه‌های تولید و خدمات از طریق جذب و بکارگیری نیروی‌های مهارت آموخته و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی در محیط کار واقعی بنگاه‌های اقتصادی را از جمله اهداف مهم دنبال شده در این طرح ملی ذکر کرد.
در پایان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی شاهد متفع شدن جوانان کردستانی از مزایای این طرح ملی باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار