به مناسبت دهه مبارک فجر؛
در گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پاسداشت ایام الله دهه مبارک فجر شرکت گاز استان کردستان با افتتاح و کلنگ زنی ۲۰۲ پروژه گازرسانی روستایی و گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی به استقبال دهه فجر می‌رود.
کد خبر: ۹۳۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ 01 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری در باره افتتاح پروژه‌های قابل بهره برداری دهه مبارک فجر، گفت: خوشبختانه قطار توسعه گاز رسانی در استان کردستان با شتاب بسیار خوبی درحرکت بوده و گزارش‌های عملکرد ارائه شده در گاز رسانی عدد ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری روی ۱۰۰ درصد فیکس شده و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی روی عدد ۹۵ درصد نشانگر عملکرد موفق و موثر این شرکت در استان کردستان است.
وی افزود: بحث آلایندگی در صنعت استان اهمیت زیادی دارد و با تحقق گاز رسانی به حوزه صنعت می‌توان شاخص‌های زیست محیطی صنایع استان در تولید گاز‌های گلخانه‌ای را به حداقل ممکن کاهش داد و به وضعیت مطلوب رساند.
احمد فعله‌گری با بیان اینکه ۱۰۹ پروژه مربوط به بخش صنعت و ۹۱ طرح نیز در بخش روستایی و ۲ شهرک در بخش شهری شهرستان بانه است، اظهار داشت: در دهه فجر امسال، طرح گازرسانی به ۵۸ روستای استان با تحت پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار و تحت پوشش قرار گرفتن ۸۱۰ خانوار شهرک‌های قابل افتتاح بانه، تعداد خانوار‌های که در دهه مبارک امسال زیر چتر گاز قرار می‌گیرند به ۳۷۹۳ مورد می‌رسد.
وی اضافه کرد: در بانه گازرسانی به ۲ روستا با ۱۲۸ خانوار و ۲ شهرک مسکونی شهری با ۸۱۰ خانوار، ۶ روستا در بیجار با ۱۷۱ خانوار، سه روستا در دهگلان با ۱۲۶ خانوار و سه روستا در دیواندره با ۵۱ خانوار افتتاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: گازرسانی به ۲ روستا در سروآباد با ۲۹۳ خانوار جمعیت، سقز ۱۵ روستا با ۵۷۶ خانوار، سنندج ۹ روستا با ۷۵۱ خانوار، کامیاران ۹ روستا با ۴۷۷ خانوار و مریوان ۹ روستا با ۴۱۰ خانوار، از برنامه‌های افتتاحی این شرکت در دهه فجر است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه گازرسانی به ۶۷ واحد صنعتی نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود، افزود: برای بهره‌برداری از طرح‌های قابل افتتاح ۶۶ میلیارد ریال هزینه شده، ۳۶ هزار و ۸۵۹ متر شبکه اجرا و یک ۱۰۷ علمک نصب شده است.
فعله‌گری یادآور شد: در دهه فجر ۱۱ واحد صنعتی در بانه، ۵ واحد در بیجار، ۸ واحد در دیواندره، ۱۰ واحد در سقز، ۵ واحد در قروه، ۱۸ واحد در سنندج و ۱۰ واحد در کامیاران از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شود.
وی اظهار داشت: برای بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۵۸ روستای استان و ۶۷ واحد صنعتی مبلغ ۵۶۲ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.
فعله‌گری تعداد پروژه‌های مربوط به کلنگ‌زنی عملیات گازرسانی روستایی را ۳۳ پروژه با تحت پوشش قرار دادن یک هزار و ۳۵ خانوار اعلام کرد و گفت: در بانه عملیات گازرسانی به ۲ روستا با ۳۵ خانوار، بیجار ۹ روستا با ۲۳۳ خانوار، دیواندره ۲ روستا با ۳۶ خانوار، سقز ۹ روستا با ۲۱۸ خانوار، سنندج پنج روستا با ۳۱۷ خانوار، قروه سه روستا با ۲۲ خانوار و مریوان سه روستا با ۱۷۰ خانوار آغاز می‌شود.
وی به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۲ واحد صنعتی در استان (قروه) اشاره کرد و اظهار داشت: برای طرح‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود، ۷۶ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان هزینه پیش بینی شده برای کلنگ زنی در بخش گازرسانی روستایی و واحد‌های صنعتی را ۳۸۸ میلیارد ذکر کرد.
لازم به ذکر است مجموع اعتبارات هزینه شده برای افتتاح و کلنگ زنی ۲۰۲ طرح گازرسانی در استان کردستان ۹۵۰ میلیارد ریال می‌باشد و میزان شبکه‌های اجراء شده و پیش بینی شده به ۶۰۰ هزار متر می‌رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار