دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان:
علی خداویسی ویسی گفت: در حوزه اقدامات پیشگیرانه ۷۰درصد انجام شده است که شامل برگزاری مراسمات، همایش‌ها بصورت حضوری و غیر حضوری و دیگر اقدامات دیگر و همچنین در زمینه مقابله‌ای نیز ۳۰درصد اقدامات انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 02 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، علی خداویسی دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان در جمع خبرنگاران استان کردستان بیان کرد: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طول ۸سال گذشته اقداماتی هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه مقابله انجام داده است.
خداویسی افزود: در حوزه اقدامات پیشگیرانه ۷۰درصد انجام شده است که شامل برگزاری مراسمات، همایش‌ها بصورت حضوری و غیر حضوری و دیگر اقدامات دیگر و همچنین در زمینه مقابله‌ای نیز ۳۰درصد اقدامات انجام شده است.
دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: مبلغ کشفیات در قبل از مدت هشت ساله ۲۵ میلیارد دلار بوده است که در این مدت به ۱۵تا ۱۷ میلیارد دلار رسیده است.
علی خدا ویسی گفت: به گفته‌ی آقای استاندار نباید در راستای برخورد با افراد کولبر اقدام مقابله‌ای داشته باشیم.
خداویسی در ادامه اضافه کرد: باید در زمینه قاچاق کالا و ارز مقابله با افراد دانه درشت در این حوزه‌ها صورت گیرد.
دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خاطر نشان کرد: در زمینه قاچاق اقلام ممنوعه که باید مبارزه با آن را تاکید کرد، این اقلام شامل مشروبات الکلی، اسلحه و متعلقات و باید دانست که بدون شک با این اقلام و افراد قاچاقچی برخورد خواهد شد.
علی خداویسی در همین زمینه اضافه کرد: در خصوص اقلام آرایشی، بهداشتی و سلامت محور که در زمینه عرضه غیر مجاز عرضه خواهند شد برخورد قاطع می‌شود.
دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص بازارچه‌های مرزی بیان کرد: دستگاه‌های کاشف این ستاد نیز در بازارچه‌های مرزی مانند سیرانبند بانه و دیگر بازارچه‌های مرزی استان فعالیت دارند، همچنین این بازار چه‌ها در حوزه ورود کالاهایی، چون لاستیک و پوشاک و دیگر کالا‌ها فعالیت دارند.
خداویسی در مورد کولبران گفت: مورد دیگر رسیدگی به معیشت کولبران و مرزنشینان می‌باشد، در این زمینه عواید حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان می‌باشد و از طرفی دیگر حق این عزیزان که توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار به پرداخت شده است اقداماتی صورت گرفته است.
آن مقام مسئول در خصوص اقدامات پیشگیرانه گفت: از طریق سامانه جامع انبار‌ها تعداد، ۶۰۳ واحد انبار فعال، ۶۰۷ انبار در انتظار فعال، در خصوص انبار تایید شده ۲هزار و ۴۳۸، انبار تایید شده سیستمی انبار غیر فعال نیز ۴۰۰۵ واحد می‌باشد؛ که کردستان در این حوزه‌ها در رتبه‌ی ۶و ۷ کشور قرار دارد.
علی خدا ویسی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در خصوص آمار کشفیات عنوان کرد: در مدت ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۳میلیون و ۵۹۸ نخ سیگار کشف شده که در مدت مشابه ۶۹ درصد کاهش یافته، در زمینه لوازم آرایشی نیز ۱۵میلیون و ۹۵۴ هزار و ۳۸۳ قلم جنس بوده است که در مدت مشابه سال قبل ۲۶۱درصد افزایش یافته است، در زمینه قاچاق دارو نیز ۳میلیون و ۸۸۳ هزار و ۸۲۹ قلم بوده است که نسبت به سال گذشته ۳۰درصد کاهش داشته است.
علی خدا ویسی افزود: در زمینه تلفن همراه تعداد ۱۰۶۰ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸درصد کاهش یافته، در خصوص سوخت نیز یک میلیون و ۸۹۵هزار و ۳۵۱ لیتر می‌باشد که ۲۵درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است، در حوزه البسه۶۹ هزار و ۲۳۲ سو بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹درصد افزایش یافته است، لوازم صوتی و تصویری ۳هزار ۵۴۶ مورد بوده که ۴۱درصد کاهش داشته است، لوازم خانگی ۴هزار و ۸۲۹ دستگاه بوده که ۳۶ درصد کاهش یافته در زمینه احشام ۱۸ هزار و ۱۱۶ رأس بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳۴درصد افزایش داشته است؛ در زمینه دستگیری متهمان ۲هزار و ۳۵۶ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است و همچنین در خصوص آمار باند متلاشی شده همانند سال قبل ۵۶ فقرهخ بوده است.
علی خداویسی در خصوص کشفیات ارز عنوان کرد: ۱۹ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۷۵۰ دینار عراقی کشف شده است و همچنین ۳۴ کیلو و ۳۴۱ گرم شمش طلا به ارزش ۲۲ میلیارد تومان بوده است، ۳۵۲ هزار و ۱۷۵ دلار ارز خارجی و ۳۰۰ میلیون تومان ایران چک ۵۰ هزار تومانی کشف شده است، که در مدت گذشته بین ۶ تا ۷ میلیارد تومان در مرز بانه کشف شده است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت، با راه اندازی پویش تبلیغات هوشمندانه توسط ستاد مرکزی ارائه تولیدات (فیلم مستند، تیزر، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و کاریکاتور) در خصوص پوشاک، لوازم خانگی، دخانی، سلامت محور، سوخت و سامانه، مردم عزیز می‌توانند آثار خود را تا قبل از ۱۵ اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره در ستاد مرکزی ارسال کنند.
علی خداویسی دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در پایان گفت: با برگزاری همایش تحت عنوان همایش کار، توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی و ادارات استانی با هدف نقش فرهنگ کار، تلاش در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید حمایت پذیر داخلی می‌توانند که مقالات خود را ارسال کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار