کلید سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی محرومان و بازسازی شده آسیب دیده از سیلاب همزمان با دهه فجر با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به صاحبان آن تحویل شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸ 03 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، ریس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اجرای چنین طرح‌هایی کار ساده‌ای نیست، ولی انقلاب اسلامی شکل گرفت تا افراد مستمند از برکات آن برخوردار شوند.

علیرضا تابش افزود: برای احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در کشور موافقت نامه‌هایی با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده و ریاست این سازمان با پشتیبان همه جانبه و مشوق ما در این راه هستند.

۲۲ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در دست اجراست

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) هم گفت: علاوه بر ۱۱۰ هزار واحدی که بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه و استانداران، ۲۲ هزار واحد هم کمیته امداد تفاهم نامه دارد.

مرتضی بختیاری افزود: از این تعداد ۵۰ درصد تحویل شده و تا پایان سال بخش قابل توجهی ازآن تحویل و تا خرداد ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در سفر سال گذشته به کردستان تفاهم نامه هزار واحد مسکونی در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت منعقد شد که ۲۴۶ واحد آن پروانه ساخت گرفته است.

مدیرکل بیناد مسکن کردستان در مراسم بهرهکبرداری از این طرح‌ها اظهار داشت: در مسکن محرومین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض داشته به ازای هر واحد ۶۰ تا ۶۵ متری ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض کمک دولت و هر واحد ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی هزینه شده است.

رضا قادری افزود: این طرح‌ها در ۶۷۷ استان احداث شده و امروز هزار و ۷۰۰ واحد از این واحد‌ها به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: برای این ۲پروژه بزرگ که در مجموع شامل سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری است، بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار شامل ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و بیش از یک‌هزار میلیارد ریال کمک دولت هزینه شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار