معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۰۵ واحد آسیب دیده بخش کشاورزی این استان تسهیلات حمایتی کرونا مصوب دولت را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۳۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 08 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، خلیل فعله گری اظهار داشت: برای این تعداد واحد آسیب دیده ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دولت پرداخت شده در نتیجه آن اشتغال حدود ۳۵۰ نفر در واحد‌های تولیدی کشاورزی از جمله مرغداری‌ها و گلخانه‌ها تثبیت شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۵۲ واحد تولیدی در بخش کشاورزی استان برای دریافت حدود ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: کارشناسان این سازمان پس از بررسی، درخواست بیش از ۲۰۰ واحد را با ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی کرده اند.

فعله‌گری با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در این استان ۴۸۳ واحد آسیب دیده بخش کشاورزی بر اثر گسترش شیوع ویروس کرونا را شناسایی کرده است، یادآور شد: ۴۴۱ واحد مرغداری گوشتی، پنج واحد مرغداری مادر گوشتی، یک واحد تولید ماهیان زینتی و ۱۳ واحد مرکز محصولات گلخانه‌ای سبزی، سیفی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و برخی دیگر واحد‌های مرتبط با بخش کشاورزی از جمله این واحد‌ها هستند.

وی با بیان اینکه واحد‌های کشاورزی متحمل خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در این استان بیش از این میزان است، اما این کسب و کار‌ها در زیرمجموعه رسته‌های مورد حمایت دولت نیامده است، افزود: این زیربخش‌ها شامل واحد‌های فعال در تولید گوشت قرمز و شیرخام بوده که در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به علت کاهش تقاضای مصرف به همراه سایر واحد‌های مشمول رسته چهاردهم متحمل خسارت شده‌اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار