معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بازگشایی بازارچه مرزی مله خورد و فعالیت آن در رونق شهرستان سروآباد و درآمدزایی برای مرزنشینان این منطقه بسیار تاثیرگذر خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 10 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، خالد جعفری شامگاه سه شنبه در شورای اداری شهرستان سروآباد با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: باتوجه به اینکه امکانات و زیرساخت‌های بازارچه مرزی مله خورد اخیرا فراهم شده است فعالیت در این بازارچه فرصتی برای رونق و توسعه منطقه است.

وی افزود: کالا‌هایی در قالب ۱۰۰ قلم با ۸۱۶ ردیف کالایی مجوز عبور و واردات آن برای مرزنشینان این منطقه تحت عنوان رویه کولبری ایجاد شده برای اینکه بتوانند از معافیت سود بازرگانی به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان و هر خانوار ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کالا‌هایی که از این مرز وارد می‌شوند از قبیل لوازم خانگی در هیچ کدام از مرزها، بنادر و گمرگات امکان ورود آن‌ها نیست و این یک فرصت برای مرزنشینان این منطقه است که بتوانند از ظرفیت این بازارچه در راستای درآمدزایی و اشتغال استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تمام امکانات لازم هم به لحاظ نرم افزاری و سامانه‌های مربوط به سازمان صنعت معدن و تجارت و گمرگ و سایر جا‌های دیگر از قبیل دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد در این بازارچه فراهم شده است و از مردم منطقه و تجار و بازرگانان تقاضامندیم فعالیت خود را در این بازارچه آغاز کنند.

جعفری به ظرفیت‌های مهم سروآباد اشاره کرد و گفت: این شهرستان در بحث کشاورزی و شیلات و گردشگری ظرفیت بسیار بالایی دارد و کمتر در شهرستان‌های دیگر دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: همه باید از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در راستای درآمدزایی و اشتغال استفاده کنیم و با جذب سرمایه‌ها و حفظ این ظرفیت‌ها بتوانیم اشتغال پایدار و توسعه را در این منطقه رقم بزنیم.



ناظر گمرگات استان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: دولت در راستای تامین معیشت مرزنشینان مرز مله خورد سرواباد، مرز سیرانبند بانه و خانمه شیخان مریوان را دایر کرد که مرز مله خورد به دلیل صعب العبور بودن امکان ترانزیت کالا و خدمات را نداشت.

رحمانی پور افزود: با موافقت استاندار کردستان و گمرگ مرز مله خورد بازارچه آن به مرکز شهرستان یعنی شهر سروآباد منتقل و جابجا شد و هم اکنون شرایط لازم برای ورود و خروج کالا‌ها و اجناس به این بازاراچه فراهم شده است.

وی تاکید کرد: از نظر گمرگ هیچ مشکلی در بازارچه مله خورد سروآباد وجود ندارد و شرایط لازم برای ترخیص کالا و اجناس در این بازاچه فراهم شده و بستگی به فعالیت بازرگانان و تجار دارد.

در ادامه این جلسه بازارچه موقت مله خورد در ورودی شهر سروآباد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی رسما فعالیت خود را از سر گرفت و چند پروژه کشاورزی، آبرسانی و گاز رسانی در این شهرستان در آخرین روز از دهه فجر افتتاح شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار